Auta już są, ale za drogie. Do salonów wrócą rabaty

Dilerzy będą zmuszani do obniżania cen transakcyjnych i przywracania rabatów na nowe auta, bo cenniki zostały tak mocno wywindowane, że zaczynają hamować popyt.

Publikacja: 19.09.2022 03:00

Auta już są, ale za drogie. Do salonów wrócą rabaty

Foto: Adobe Stock

Europejski przemysł samochodowy wreszcie zaczyna się odbijać: na największych unijnych rynkach rośnie sprzedaż, a w Niemczech już czwarty miesiąc z rzędu rośnie produkcja aut. Ale koncerny motoryzacyjne mają nowy kłopot – coraz to nowe podwyżki cen doprowadziły do sytuacji, w której nawet przy wciąż osłabionej podaży popyt na nowe samochody zaczyna się zmniejszać. – Coraz wyraźniej na rynku widać efekt przegrzania. Ceny samochodów doszły do granicy, finansowanie staje się rekordowo drogie, a niepewni jutra konsumenci często rezygnują z zakupu – mówi Michał Lesiuk, partner w globalnej firmie doradczej EY. Potwierdza to Instytut Samar. „Główną przeszkodą w sprzedaży staną się rosnące ceny aut i wysokie stopy procentowe, co przełoży się na rosnący gwałtownie poziom rat i coraz cieńszy portfel klientów” – stwierdził w komunikacie.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Biznes
Londyn uderza w Moskwę największymi sankcjami w historii
Biznes
Nowy prezes PGZ przyszedł z Grupy Azoty
Biznes
Prezes Grupy Azoty rezygnuje z funkcji
Biznes
Umowa USA-Wielka Brytania gotowa. UE zniecierpliwiona. Nowy papież z Ameryki
Biznes
Cyfrowa rewolucja w samorządach
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem