Aktualizacja: 16.02.2025 15:27 Publikacja: 16.09.2022 19:00
Foto: SAUL LOEB / AFP
Kiedy Kanye West i GAP podpisywali umowę w 2020 r., okrzyknięta ona została jako potencjalnie przełomowa. Miała rozpędzić własną markę Westa i równocześnie tchnąć nowego ducha w markę GAP. Okazało się jednak, że Kanye West nie jest zadowolony ze współpracy.
Umowę zawarto przez firmę Westa Ye, do której należy formalnie marka Yeezy i GAP. W jej ramach miały być produkowane ubrania i galanteria, a koncern GAP miał także otwierać sklepy marki Yeezy. Sklepów Yeezy brak, a już z pierwszymi przedmiotami powstałymi w kooperacji były problemy. Mająca kosztować 200 dolarów kurtka typu puffer nie trafiła do sprzedaży przez rok. GAP miał być przy tym sfrustrowany powolnym pojawianiem się kolejnych produktów Yeezy.
Po niemieckim koncernie Rheinmetall, także francuski Thales otworzy fabrykę na Ukrainie. Będzie produkować sprzęt wojskowy z najwyższej technologicznej półki.
Każdego dnia w domach i mieszkaniach generowane są olbrzymie ilości śmieci. Wszystkie z nich powinny trafić do odpowiednich pojemników. Choć zasady segregacji są dość proste, w niektórych przypadkach mogą pojawić się wątpliwości. Gdzie wyrzucić woreczek po ryżu?
W Stanach Zjednoczonych każdego dnia używa się pół miliarda słomek – tak wynika z bardzo luźnych szacunków. Największym nabywcą jest rząd federalny, który kupuje więcej słomek niż jakakolwiek inna grupa w USA. Słomki są używane w parkach narodowych, budynkach federalnych i ambasadach, między innymi.
TikTok jest ponownie dostępny w amerykańskich sklepach z aplikacjami Apple i Google po tym, jak prezydent Donald Trump odroczył wprowadzenie zakazu chińskiej platformy mediów społecznościowych do 5 kwietnia.
Polska negocjuje zakup okrętów podwodnych w ramach programu Orka. Stany Zjednoczone szykują nowe cła, które mogą objąć Unię Europejską. Tymczasem rząd przedstawił nowy program mieszkaniowy, który wyklucza deweloperów i fliperów.
Należąca do LPP sieć Sinsay to najczęściej wybierana przez Polaków marka odzieżowa. Wśród pięciu liderów trzy to firmy krajowe. Co dziesiąty konsument kupuje już także chińską markę Shein.
Marki luksusowe mają coraz bardziej znaczącą pozycję na rynku towarów używanych. Polacy w ten sposób najchętniej kupują produkty z logo Gucci, Louis Vuitton oraz Max Mara.
Handel ubraniami systematycznie się kurczy i przechodzi do internetu. Odczuła to spółka będąca właścicielem marek Troll i Top Secret - jest likwidowana, nie dała rady walczyć z Temu czy Shein.
Detalista odzieżowy otworzy w najbliższych latach trzy nowe sklepy w Lublinie, Białymstoku i Warszawie. Dzięki temu zwiększy łączną liczbę obiektów w kraju do 10.
Marka Levi’s znów walczy w sądzie o prawa do posługiwania się charaketerystyczną wszywką, jednym z symboli amerykańskiej marki. Tym razem pozwanym jest znany z ekstrawagancji niemiecki projektant.
Znana włoska marka odzieżowa ma przed sobą trudny okres i gruntowną restrukturyzację, która ma pomóc wrócić na ścieżkę wzrostu. Jednym z elementów koniecznych zmian ma być zamknięcie 500 sklepów.
Sektor odzieżowy jest jednym z głównych źródeł zanieczyszczeń, co oznacza rosnąca presję ze strony konsumentów na zmiany. Ogromnym wyzwaniem dla branży odzieżowej są także nowe technologie.
Jak funkcjonować w świecie, w którym zmiana stała się częścią rzeczywistości biznesowej, a nieprzewidywalność – elementem, który trzeba brać pod uwagę przy tworzeniu każdej strategii? O tym w Warszawie będą dyskutować uczestnicy 5. edycji konferencji Business Fashion Environment Summit organizowanej przez „Vogue Polska” we współpracy z Boston Consulting Group.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas