Hotele w Polsce szykują się na kolejny słaby rok

Branża hotelowa w Polsce może pożegnać marzenia o rychłym powrocie do zyskowności, a obecny rok nie przyniesie wyczekiwanej stabilizacji.

Publikacja: 13.08.2022 17:40

Hotele w Polsce szykują się na kolejny słaby rok

Foto: PAP/Marcin Bielecki

Tegoroczne wakacje pod względem frekwencji okazują się słabsze niż się spodziewano, w dodatku stosunkowo niski jest poziom rezerwacji na wrzesień. W ostatniej ankiecie przeprowadzonej wśród hotelarzy przez Izbę Gospodarczą Hotelarstwa Polskiego, połowa hoteli wskazała, że powrót popytu na usługi hotelowe do poziomu z lat 2018-19 nastąpi nie wcześniej niż w roku 2024.

Zdaniem świadczącej usługi wycen nieruchomości firmy Emmerson Evaluation, jeśli na początku 2022 r. branża hotelowa liczyła na odrobienie strat i zbliżenie się do wyników sprzed pandemii, to sytuacje skomplikował wybuch wojny w Ukrainie. - Zagraniczni turyści i goście korporacyjni rezygnowali ze swoich rezerwacji, gdyż zaczęli postrzegać nasz kraj jako miejsce podwyższonego ryzyka – stwierdza Dariusz Książak, prezes Emmerson Evalaution. Mimo że sytuacja już względnie się ustabilizowała, to jednak niewiele to zmienia w oczach turystów z innych krajów, którzy wolą przełożyć plany odwiedzenia Polski, bo nie chcą być tak blisko działań wojennych. - A mają wiele innych kierunków do wyboru, bo praktycznie wszystkie kraje otworzyły się już na ruch turystyczny – dodaje Książak.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Biznes
Włosi rezygnują ze współpracy z Bank of America, wolą Deutsche Bank
Biznes
50 mln złotych na Tarantule dla polskiego wojska. MON kupuje kolejne bezzałogowce
Biznes
Szczyt w Brukseli: Zełenski prezentuje plan, Orban blokuje decyzje. Chiny wzywają USA do rozmów
Biznes
PGZ szuka partnera do produkcji amunicji
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Biznes
Prezes PZPM: Wojna celna Donalda Trumpa obije europejską motoryzację, ale boleśnie uderzy także Amerykanów