Na sam dół zestawienia spycha nas rozwój infrastruktury ładowania: współczynnik ładowarek na liczbę mieszkańców okazał się w przypadku Polski lepszy jedynie od Grecji i Rumunii. Za to oba te kraje notują znacznie wyższy wzrost udziału aut elektrycznych w łącznej liczbie rejestracji samochodów osobowych i stały się one tam bardziej przystępne cenowo.
W porównaniu z ubiegłym rokiem najszybszy rozwój infrastruktury ładowania występuje w: Szwecji, Austrii, Czechach i Szwajcarii, które uzyskały najwyższy wynik w zakresie budowy nowych punktów ładowania. Z kolei niskie wyniki za rozwój infrastruktury otrzymały też kraje z czołówki zestawienia: Niemcy i Wielka Brytania, gdzie poziom sprzedaży zelektryfikowanych samochodów należy do najwyższych w Europie. Przy tym Wielka Brytania, obok Austrii i Grecji, należy do krajów o największym wzroście sprzedaży e-aut w porównaniu z rokiem 2021.