Turcja i Egipt płaczą po turystach z Rosji. Południe Europy niepokoi inflacja

To miał być rok mocnego odbicia w turystyce na południu Europy, a przede wszystkim w Turcji i Egipcie. Bo Covid-19 nie jest już takim zagrożeniem. Raczej nie będzie.

Publikacja: 10.03.2022 14:56

Wielki bazar w Stambule

Wielki bazar w Stambule

Foto: Bloomberg

Rosjanie masowo odwołują wyjazdy do Grecji na Wielkanoc i letnie rezerwacje w Turcji. Egipt tylko kilka miesięcy cieszył się z powrotu rosyjskich turystów. Rosjanie w tej chwili mają znacznie większy problem z tym, jak z wakacji wrócić niż czy na nie pojechać.

Hotelarze i restauratorzy już wcześniej zamartwiali się inflacją i rosnącymi cenami żywności i energii. Teraz do ich świadomości dociera fakt, że bardzo niepewna sytuacja na wschodzie Europy wiele osób powstrzyma przed wyjazdami na urlop. W przypadku południa Europy inflacja jest znacznie większym zmartwieniem niż kłopoty Rosjan, którzy zresztą mieliby trudności, żeby dolecieć do Grecji, Portugalii, Francji czy Hiszpanii. W doskonałym roku 2019 udział Rosjan w przyjazdach turystycznych do Grecji wyniósł jedynie 2 proc. W przypadku Portugalii — nawet 1 proc. W Unii Europejskiej po Rosjanach najgłośniej płacze Cypr, gdzie Rosjanie nie tylko mieszkali, ale i chętnie spędzali wakacje. W ostatnim przedcovidowym roku 2019 było ich w tym kraju prawie 900 tys. przy 3,9 mln przyjezdnych. W 2021, przy wszystkich covidowych ograniczeniach Cypr powitał 1,7 mln turystów, w tym 600 tys. Rosjan.

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Cypryjski bank ostrzega: Polska wśród głównych celów cyberprzestępców
Biznes
Na polską zbrojeniówkę spadnie deszcz pieniędzy. Kto może zyskać?
Biznes
NIK wykryła potężne nieprawidłowości w Poczcie Polskiej. Sprawa trafi do prokuratury i CBA
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Małe firmy w Polsce zmagają się z rosnącymi kosztami
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Materiał Partnera
Kluczowe elementy przy tworzeniu ROP
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje