Za dwa miesiące, na przełomie września i października uruchomi w Komornikach pod Poznaniem placówki dealerskie Nissana i Opla. Wraz z salonem japońskiej marki premium Infiniti będą tworzyć Centrum Motoryzacyjne Komorniki.
- Inwestycja jest naturalną realizacją naszej zapowiedzi rozwoju w Wielkopolsce. Duży potencjał wielkopolskiego rynku i regionalne centra motoryzacyjne, na których opieramy działalność, pozwalają na kompleksową obsługę klientów biznesowych – komentuje Grzegorz Hankus, prezes Grupy PGD. Przykładem możliwości rozwojowych spółki na terenie województwa wielkopolskiego ma być sukces jej pierwszego poznańskiego oddziału – salonu Opel Westmotor. W pierwszym roku działalności już w strukturach Grupy PGD osiągnął on czterokrotny wzrost sprzedaży.
Jednym z atutów Centrum Motoryzacyjnego Komorniki ma być jego lokalizacja. Powstaje ono na działce o powierzchni ponad 1,3 ha, położonej na węźle Poznań Komorniki, gdzie krzyżują się autostrada A2 i prowadząca z Wrocławia droga nr 5, w bezpośrednim sąsiedztwie wielobranżowego centrum handlowego. Powierzchnia każdego z salonów to prawie 1000 metrów kwadratowych. Zakładany termin uruchomienia salonu Opla to wrzesień, a salonu Nissana – początek października.
Inwestycja PGD zbiega się z dobrą koniunkturą na polskim rynku motoryzacyjnym. Według Instytutu Samar, w pierwszym półroczu zarejestrowano ponad 210,7 tys. nowych samochodów osobowych, o przeszło 18 proc więcej niż w pierwszych sześciu miesiącach przed rokiem. Zwłaszcza Opel wypracował bardzo dobre wyniki sprzedażowe. Nowa Astra produkowana w Gliwicach okazała się został liderem wśród klientów indywidualnych na polskim rynku. Wśród dziesięciu najpopularniejszych modeli jego sprzedaż podskoczyła o ponad 42 proc. W sumie od stycznia do czerwca Opel sprzedał w Polsce ponad 19 tys. samochodów osobowych, o 14 proc. więcej niż rok wcześniej.
Dobrze radzi sobie także Infiniti. Jednym ze sprzedażowych hitów jest nowy model marki – kompaktowy Q30. W czerwcu marka zanotowała imponujący, 186-procentowy wzrost sprzedaży w porównaniu do maja i 125-procentowy w ujęciu rok do roku. Za pierwsze półrocze sprzedaż wzrosła o prawie 14 proc.