Partnerem relacji jest LPP
Jak wyglądają dobre praktyki w obszarze raportowania emisji na świecie i w Polsce? Jak mają się do siebie presja rynkowa i regulacyjna oraz rola CSR w strategiach firm? Jak skutecznie wspierać ograniczanie emisji? To pytania, na które szukali odpowiedzi uczestnicy panelu „Emisje – raportować czy nie?", który odbył się w trakcie kongresu EEC Trends Online w ramach bloku tematycznego EEC Green.
Uczestnicy dyskusji zwracali uwagę, że na świecie, także w Polsce, rośnie presja wszystkich uczestników rynku – instytucji finansujących, inwestorów, partnerów biznesowych, ale też klientów – na proekologiczne działania biznesu, jak również na rzetelne informowanie o ich skutkach. Powoduje to, że jednocześnie zwiększa się liczba narzędzi weryfikujących oceniane obszary, ale także dostarczających rynkowi wiedzy o aktywności danej firmy w zakresie zrównoważonego rozwoju.
W tym kontekście rośnie rola raportowania niefinansowego, które zarówno interesariuszom finansowym, jak i niefinansowym, dostarcza wiedzy o firmach i podejmowanych przez nie działaniach w zakresie redukcji emisji. Przykładem może tu być badanie Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych (SEG) czy raporty międzynarodowej organizacji Carbon Disclosure Project (CDP), które dostarczają inwestorom informacji dotyczących wpływu poszczególnych podmiotów na środowisko.
Jak podkreślali eksperci, już nie tylko klienci, ale też partnerzy biznesowi czy właśnie inwestorzy, przywiązują dziś coraz większą wagę do odpowiedzialnego inwestowania, dlatego publikując raporty warto transparentnie opisywać przedsięwzięcia z zakresu ESG, nie unikając przy tym mówienia o trudnych obszarach i wyzwaniach stojących przed firmą, czy też zwiększać liczbę danych dotyczących wyzwań klimatycznych.