Tylko w czerwcu sprzedaż marki sięgnęła 105,2 tys. sztuk, co pozwoliło wypracować rekordową sprzedaż. - Przy wyniku sięgającym zdecydowanie powyżej pół miliona samochodów to było najlepsze pierwsze półrocze w historii naszej marki – potwierdza Bernhard Maier, dyrektor generalny Skody.
Znakomity rezultat Skoda wypracowała także na rynku polskim. Od stycznia do końca czerwca z salonów wyjechało ponad 31,4 tys. aut. W samym czerwcu sprzedaż zbliżyła się do 5,7 tys. sztuk. Jak podaje Instytut Samar, to o prawie 12 proc. więcej niż w czerwcu przed rokiem. Natomiast skumulowana 6-miesięczna sprzedaż wzrosła r/r jeszcze bardziej – o 16,6 proc. W rezultacie udział czeskiej marki w całym polskim rynku nowych samochodów osobowych – według Samaru – przekroczył 12,7 proc. Pozwala to Skodzie utrzymać mocną pozycję lidera polskiego rynku oraz bezpieczny odstęp od drugiej marki w rankingach sprzedaży – Toyoty (jej rynkowy udział to 11,06 proc.).