Prace w tym roku skupią się na unormowaniu technologii ładowania, projektowania baterii i zużycia paliwa — ogłosił resort przemysłu. Chiny będą również pracować nad promowaniem własnych norm i wymogów (benchmarks) dla zagranicznych pojazdów elektrycznych i hybrydowych plug-in wykorzystując znaczne oszczędności, bo chcą stać się światowym liderem w standaryzacji — dodał resort.
Władze tego kraju opracowały już ponad 100 technologicznych wymogów dla pojazdów elektrycznych, ale brak generalnej standaryzacji okazał się jednym z poważniejszych wyzwań dla producentów. Niektóre władze regionalne wprowadziły nawet własne wymogi, ograniczające dostęp do ich rynku firm z innych regionów. Brak powszechnie obowiązujących norm utrudnił także tworzenie bezpiecznych i efektywnych pod względem kosztów działania zautomatyzowanych ośrodków recyklingu. W bieżącym roku Chiny będą musiały np. zutylizować 170 tys. ton zużytych akumulatorów.