Pandemia przyspieszyła cyfryzację polskich firm i konsumentów

Do ponad 61 proc. wzrósł w tym roku odsetek Polaków kupujących towary lub usługi przez internet. To głównie efekt wzrostu popularności e-zakupów na wsiach.

Publikacja: 24.11.2021 13:55

Pandemia przyspieszyła cyfryzację polskich firm i konsumentów

Foto: Adobe Stock

Ponad 56 proc. mieszkańców wsi w ciągu ostatnich 12 miesięcy zamawiało produkty albo usługi online - wynika z ogłoszonych w środę danych GUS. To prawie o 2 pkt. proc. więcej niż przed rokiem, gdy wymuszone przez pandemie lockdowny znacząco zwiększyły zainteresowanie e-zakupami. W rezultacie zmniejszył się dystans między mieszkańcami wsi i miast, w których odsetek amatorów e-handlu sięga 64,5 proc. Być może jest to po części efekt wywołanej pandemią popularności pracy zdalnej i związanej z nią fali przeprowadzek na wieś.

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Biznes
Włosi rezygnują ze współpracy z Bank of America, wolą Deutsche Bank
Biznes
50 mln złotych na Tarantule dla polskiego wojska. MON kupuje kolejne bezzałogowce
Biznes
Szczyt w Brukseli: Zełenski prezentuje plan, Orban blokuje decyzje. Chiny wzywają USA do rozmów
Biznes
PGZ szuka partnera do produkcji amunicji
Materiał Promocyjny
Sześćdziesiąt lat silników zaburtowych Suzuki
Biznes
Prezes PZPM: Wojna celna Donalda Trumpa obije europejską motoryzację, ale boleśnie uderzy także Amerykanów