Pandemia przyspieszyła cyfryzację polskich firm i konsumentów

Do ponad 61 proc. wzrósł w tym roku odsetek Polaków kupujących towary lub usługi przez internet. To głównie efekt wzrostu popularności e-zakupów na wsiach.

Publikacja: 24.11.2021 13:55

Pandemia przyspieszyła cyfryzację polskich firm i konsumentów

Foto: Adobe Stock

Ponad 56 proc. mieszkańców wsi w ciągu ostatnich 12 miesięcy zamawiało produkty albo usługi online - wynika z ogłoszonych w środę danych GUS. To prawie o 2 pkt. proc. więcej niż przed rokiem, gdy wymuszone przez pandemie lockdowny znacząco zwiększyły zainteresowanie e-zakupami. W rezultacie zmniejszył się dystans między mieszkańcami wsi i miast, w których odsetek amatorów e-handlu sięga 64,5 proc. Być może jest to po części efekt wywołanej pandemią popularności pracy zdalnej i związanej z nią fali przeprowadzek na wieś.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
Polska Moc Biznesu: w centrum uwagi tematy społeczne i bezpieczeństwo
Biznes
Zyski z nielegalnego hazardu w Polsce zasilają francuski budżet? Branża alarmuje
Materiał Promocyjny
Kongres Polska Moc Biznesu 2024: kreowanie przyszłości społeczno-gospodarczej
Biznes
Domy po 1 euro na Sardynii. Wioska celuje w zawiedzionych wynikami wyborów w USA
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Litwa inwestuje w zbrojeniówkę. Będzie więcej pocisków dla artylerii