- Chiny są obecnie dla nas drugim rynkiem. Wierzę, że staną się pierwszym – powiedział agencji Xinhua News Tim Cook, dyrektor generalny Apple, podczas wizyty w Pekinie. Szef firmy z logo jabłka negocjuje tam z miejscowym regulatorem warunki sprzedaży iPhone'ów operatorowi China Unicom, który jest trzecim co do wielkości telekomem na świecie.
Jak donosi „The Wall Street Journal", w Chinach trwają też rozmowy na temat kontraktu Apple z China Mobile, największym tamtejszym operatorem, będącym również światowym numerem jeden na tym rynku. China Mobile jest jedynym chińskim operatorem, który nie ma jeszcze umowy z Apple.
Sprzedaż urządzeń Apple w Kraju Środka wzrosła ponaddwukrotnie w latach 2010 i 2011, a zwolniła nieco w ubiegłym roku. Szacunki Apple mówią o sprzedaży 16 mln iPhone'ów w Chinach w 2012 roku, co jest dwa razy lepszym wynikiem niż przed rokiem.
Prognozy firm IDC i Gartner dla całego chińskiego rynku mówią o 137-140 mln smartfonów sprzedanych w 2012 roku, co przekracza sprzedaż tych urządzeń w Stanach Zjednoczonych. Chłonność chińskiego rynku wyceniana jest przez specjalistów na ponad miliard użytkowników.
iPady i iPhone'y są niezwykle popularne wśród najbogatszej warstwy społecznej w Chinach, ale w niższych segmentach konkurują z nimi smartfony korzystające z należącego do Google systemu Android.