Aktualizacja: 11.11.2018 13:41 Publikacja: 11.11.2018 14:00
Polonez: nadwozie zaprojektował słynny włoski stylista Giorgetto Giugiaro
Foto: shutterstock
Powstał wtedy dwuosobowy samochód zbudowany z inicjatywy Stefana Kozłowskiego i Antoniego Frączkowskiego – SKAF. Było to jednak tylko kilka prototypowych egzemplarzy. Potem pojawiła się jeszcze Polonia – sześcioosobowy samochód z warszawskich Wojskowych Warsztatów Okręgowych, ale i ona nie odniosła sukcesu.
Seryjnej produkcji nie udało się uruchomić, a jedyny zbudowany egzemplarz został sprzedany jako nagroda w loterii. Kolejnym projektem było auto Ralf-Stetysz. Konstrukcja miała większą szansę rynkowego powodzenia, ale nadzieje na seryjną produkcję zniweczył pożar fabryki. Spaliły się zarówno przygotowane do sprzedaży samochody, jak i maszyny niezbędne do ich produkcji.
W ślad za Unią Europejską także Wielka Brytania nałożyła w poniedziałek, w trzecią rocznicę rosyjskiej agresji na Ukrainę, nowe sankcje. Są najmocniejsze od początku wojny. Uderzają w 14 rosyjskich kleptokratów, dziesiątki firm i tankowców floty cieni. Biją też w chińskich, północnokoreańskich, tureckich, tajskich, indyjskich i kirgiskich pomocników Putina.
Gaśnie ostatnia nadzieja na ratunek dla istniejącego od 1860 roku Zakładu Porcelany Stołowej „Karolina” w Jaworzynie Śląskiej. Druga próba sprzedaży zakładu w całości zakończyła się fiaskiem. Syndyk rozpocznie teraz sprzedaż majątku w częściach.
W najbliższych latach planujemy zainwestować w rozwój około 120 mln zł. Przeznaczamy także setki tysięcy złotych na współpracę z lokalnymi społecznościami i działania edukacyjne. Jednak te plany i działania stoją pod znakiem zapytania w związku z wygasaniem umów dzierżawy gruntów – mówi Tomasz Zdziebkowski, prezes / CEO Top Farms.
Przed nami premiera „The Alters” od 11 bit studios i 10. rocznica premiery trzeciej części „Wiedźmina” CD Projektu. Rynek czeka też na wieści o „Wiedźminie 4”.
- Chcemy pokazać polskiemu społeczeństwu, ale też polskim przedsiębiorcom, których jest ponad trzy miliony w naszym kraju, że potrafimy zorganizować w sposób absolutnie profesjonalny coś, co do tej pory nie udało nikomu - powiedział Rafał Brzoska, prezes InPostu, szef zespołu do spraw deregulacji, w TVN24. Według przedsiębiorcy „trudno by urzędnicy deregulowali sami siebie”.
Polski rynek motoryzacyjny przechodzi dynamiczne zmiany, a liczba rejestracji pojazdów niskoemisyjnych bije kolejne rekordy. W 2024 roku liczba nowo zarejestrowanych samochodów hybrydowych wzrosła o 34,63%, osiągając 197 951 sztuk, podczas gdy rejestracje pojazdów elektrycznych wyniosły 23 445 sztuk, notując niewielki spadek o 1,69% względem 2023 roku.
Tesla jako symbol innowacji i ekologii zaczyna być orędziem nienawiści i niezgody, co przekłada się na sprzedaż, która dosłownie pikuje w dół. Wszystko przez zaangażowanie Elona Muska w politykę przy administracji Donalda Trumpa.
Motocykliści nie będą już mogli wjechać na Północną Pętlę toru Nürburgring podczas sesji z tzw. przejazdami turystycznymi. To efekt licznych wypadków z udziałem jednośladów.
Hyundai rozpocznie w marcu pilotażową produkcję baterii ze stałym elektrolitem. Akumulator wykorzystujący rewolucyjną technologię zbliża się wielkimi krokami.
Rolls-Royce wprowadza na rynek wersję Black Badge swojego pierwszego samochodu elektrycznego. Spectre łączy w sobie jeszcze większą elektryczną moc i wyjątkowy wygląd.
Produkcja w Bełchatowie ruszy wolniej niż zakładał inwestor, powodem jest słaby popyt i wojna cenowa producentów naczep i zabudów.
Tylko połowa wartości – tak dużą utratę ceny notują używane modele Tesli. Ceny amerykańskich elektryków na portalach w Europie pikują w dół.
Szef Volkswagena ujawnia jak będzie się nazwać koncepcyjny elektryk. Mały Volkswagen ID.1 jest zastępcą modelu E-UP i kiedy pojawi się w 2027 roku powinien kosztować około 20 000 euro (ok. 83 tys. zł). Nowy projekt będzie miał swoją premierę w marcu.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas