Akceptacja ze strony Komisji oznacza , że nie powinno dojść do zmiany obowiązujących przepisów po 2010 roku.Dopuszczają one m.in. prowadzenie wielomarkowych salonów sprzedaży,naprawy samochodów przez nieautoryzowane serwisy i ograniczają możliwość ingerowania przez koncerny samochodowe w budowanie sieci sprzedaży przez niezależne firmy.
KE uznała, że obecne zasady doprowadziły w sferze dystrybucji pojazdów do znacznej poprawy konkurencyjności od czasu poprzedniej oceny sytuacji, dokonanej w 2000 r. Zaobserwowano m.in. spadek cen i wzrost konkurencyjności w handlu samochodami na terenie Unii.
Komisja nie znalazła wystarczającej liczby przesłanek świadczących o nieprawidłowym funkcjonowaniu rynku lub o rzeczywistych lub potencjalnych stratach poniesionych przez konsumentów. Oceniono, że obecne zasady doprowadziły do znacznego wzrostu liczby autoryzowanych stacji obsługi i zwiększyły możliwości wyboru dla klientów. KE oczekuje, że konkurencja będzie nadal rosła, gdyż swój udział na rynkach UE zwiększają producenci samochodów z nowych krajów, rozwijających produkcję motoryzacyjną.
- To dobra wiadomość dla sprzedawców samochodów , mam nadzieję, że mimo zastrzeżeń składanych przez Komisję, ten raport będzie mieć wpływ na ostateczną decyzję o przedłużeniu obowiązujących przepisów - powiedział Marek Konieczny z Polskiej Izby Motoryzacji, zrzeszającej właścicieli serwisów i salonów samochodowych.