Ogólnopolska Izba Gospodarcza Producentów Mebli prognozuje w tym roku wzrost produkcji sprzedanej polskiej branży meblarskiej o 4,6 procent. W ubiegłym roku rynek wart był około 32 miliardy złotych.
Rośnie rola eksportu
– I kwartał oceniam jako dobry dla spółki. Dynamika sprzedaży, jeśli chodzi o luty i marzec, jest zadowalająca – mówi Marek Kołakowski, prezes Mebelplastu, który ma w Polsce sieć salonów Livingroom by Mebelplast.
Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że wartość produkcji sprzedanej w pierwszych dwóch miesiącach tego roku wyniosła 4,5 mld zł, co oznacza wzrost o 3,5 proc. w ujęciu rok do roku. Dane za marzec znane będą dopiero pod koniec tego miesiąca.
Izba szacuje, że w 2012 roku wyższe przychody podyktowane będą m.in. dalszym wzrostem eksportu, który daje blisko 90 proc. przychodów.
– Jeszcze silniej zamierzamy wykorzystać potencjał rynków zagranicznych, w tym przede wszystkim Francji i Wielkiej Brytanii, a także Niemiec, choć nie zapominamy także o rynkach tak odległych jak Japonia i Australia – wskazuje Daniel Mzyk, prezes Pagedu.