Nowy Jack Daniel's w Polsce

Polska jest jednym z pierwszych krajów po USA, gdzie Brown-Forman wprowadzi Jack Daniel’s Tennessee Honey. Z miodowym Jimem Beam’em startuje też CEDC

Publikacja: 09.08.2012 12:05

Nowy Jack Daniel's w Polsce

Foto: Bloomberg

Jack Daniel's Tennessee Honey będący połączeniem whiskey i likieru miodowego (zawiera 35 proc. alkoholu) zdobył już popularność na swoim rodzimym rynku, czyli w Stanach Zjednoczonych i zaczyna podbój innych krajów. W Polsce będzie dostępny w butelkach – zachowują klasyczny kształt  Old No. 7 - o pojemności 700 ml.

Jack Daniel's  to - według tegorocznego rankingu branżowego Millionaires' Club – ósma whisky świata. W 2011 r. jej łączna sprzedaż przekroczyła 95 mln litrów i była o 6,4 proc. wyższa niż rok wcześniej.

Biorąc pod uwagę tylko amerykańską whiskey Jack Daniel's jest liderem tego segmentu. Wyprzedza Jima Beam'a oferowanego w Polsce przez CEDC.

Tymczasem także i  ta firma zamierza powalczyć o polskim rynek smakowym bourbonem. Do sklepów trafi Jim Beam Honey. Miodowy trunek  to trzeci innowacyjny produkt z rodziny Jim Beam wprowadzany do Polski w 2012 roku. W marcu ruszyła sprzedaż Jim Beam White & Cola (w postaci drinka gotowego do spożycia, tzw. RTD), a w kwietniu bourbon z dodatkiem soków z czarnej wiśni pod nazwą Red Stag.

Zuzanna Łatacz z CEDC informuje, że ten ostatni produkt okazał się hitem. - Wprowadzony pod koniec kwietnia 2012 r.  już dziś zbliża się do osiągnięcia rocznych planów sprzedaży. Idąc za ciosem chcemy jak najszybciej powtórzyć ten sukces z Jim Beam Honey – mówi Łatacz.

Debiut nowych Jacka Daniel'sa i Jima Beama w Polsce nie dziwi. Whisky jest jednym z tych alkoholi, których sprzedaż rośnie w Polsce najszybciej. W 2011 r. popyta na nią zwiększył się o ponad 30 proc. Rynek jest już warty ok. 800 mln zł.  Zdaniem przedstawicieli branży w przyszłym roku nasze wydatki na whisky mogą sięgnąć 1 mld zł.

Najpopularniejsze whisky w Polsce to Ballantine's Finest produkowane przez Pernod Ricard oraz Johnnie Walker oferowany przez Diageo.

Jack Daniel's Tennessee Honey będący połączeniem whiskey i likieru miodowego (zawiera 35 proc. alkoholu) zdobył już popularność na swoim rodzimym rynku, czyli w Stanach Zjednoczonych i zaczyna podbój innych krajów. W Polsce będzie dostępny w butelkach – zachowują klasyczny kształt  Old No. 7 - o pojemności 700 ml.

Jack Daniel's  to - według tegorocznego rankingu branżowego Millionaires' Club – ósma whisky świata. W 2011 r. jej łączna sprzedaż przekroczyła 95 mln litrów i była o 6,4 proc. wyższa niż rok wcześniej.

Biznes
Uczelnie chronią zagranicznych studentów. „Zatrudnijcie adwokata, nie opuszczajcie USA”
Biznes
Chiny zbliżają się do UE. Rekord na GPW. Ukrainie grozi niewypłacalność
Biznes
Unia Europejska nie wycofuje się z ESG
Biznes
Trwa konkurs dziennikarski „Voice Impact Award”
Biznes
Davos w cieniu skandalu. Założyciel forum oskarżany o nadużycia finansowe i etyczne