Airbus i Boeing bliskie rekordów

Po 9 miesiącach Airbus zbliżył się do nowego ambitnego celu zebrania 1200 zamówień w tym roku, Boeing dzięki dreamlinerowi liczy na rekordowe dostawy.

Publikacja: 06.10.2013 16:23

Airbus zanotował od stycznia do września łączną liczbę 1112 zamówionych samolotów (1062 po uwzględnieniu rezygnacji) i skorygował w górę liczbę rocznych zamówień 1000 sztuk z czerwca, bo linie lotnicze chętnie kupują nowe samoloty oszczędniejsze w eksploatacji. Teraz mówi się, że firma z Tuluzy zamierz dojść w całym roku do 1200 zamówień.

Jedyną większą porażką Airbusa była rezygnacja przez Lufthansę z trzech superjumbo. Niemiecki przewoźnik zamówił łącznie 14 sztuk, z czego 10 już odebrał. Pozostałe cztery są w tzw. potwierdzonej opcji, wymagającej jednak drugiego potwierdzenia (wpłaty zaliczki).

W pakiecie zamówień wrześniowych znalazło się 18 szerokokadłubowych A350-1000 od British Airways i 62 wąskokadłubowe od taniej linii Vueling, 32 A321 kupione przez Deltę Air Lines.

Europejczycy dostarczyli po 9 miesiącach 445 samolotów.

Popyt na dreamlinery

Boeing zwiększył z kolei w III kwartale dostawy o 14 proc. do 170 samolotów dzięki zwiększeniu produkcji B787 Dreamliner. Rok temu dostarczył 149 maszyn, w II kwartale 169. Liczba dreamlinerów przekazanych klientom zwiększyła się do 23 z 16 w II kwartale i 12 rok wcześniej, a wąskokadłubowych B737 — do 112 wobec 102 rok temu i 116 w II kwartale.

Koncern zastrzegł, że problemy z budżetem federalnym mogą spowodować opóźnienia w dostawach, ale zakłada, że w całym roku wyda klientom rekordową liczbę 635-645 maszyn. Po 9 miesiącach przekazał 476 sztuk, o jedną mniej niż w całym 2011 r.

Do 30 września koncern otrzymał zamówienia netto (po odjęciu rezygnacji) na 890 samolotów.

Airbus zanotował od stycznia do września łączną liczbę 1112 zamówionych samolotów (1062 po uwzględnieniu rezygnacji) i skorygował w górę liczbę rocznych zamówień 1000 sztuk z czerwca, bo linie lotnicze chętnie kupują nowe samoloty oszczędniejsze w eksploatacji. Teraz mówi się, że firma z Tuluzy zamierz dojść w całym roku do 1200 zamówień.

Jedyną większą porażką Airbusa była rezygnacja przez Lufthansę z trzech superjumbo. Niemiecki przewoźnik zamówił łącznie 14 sztuk, z czego 10 już odebrał. Pozostałe cztery są w tzw. potwierdzonej opcji, wymagającej jednak drugiego potwierdzenia (wpłaty zaliczki).

KONFLIKTY ZBROJNE
Amerykańskie rakiety dalekiego zasięgu nie przyniosą przełomu
Biznes
Foxconn chce inwestować w Polsce. Tajwańska firma szuka okazji
Biznes
Amerykanie reagują na uszkodzenia podmorskich kabli internetowych
Biznes
Polska AI podbiła Dolinę Krzemową
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Biznes
Polska Moc Biznesu: w centrum uwagi tematy społeczne i bezpieczeństwo