Więcej chętnych na opony zimowe

Mocno podskoczyła liczba kierowców zmieniających opony z letnich na zimowe. Według badań przeprowadzonych przez serwis Allegro.pl, w poprzednim sezonie przeszło 90 proc. ankietowanych jeździło na oponach zimowych, a kolejne 5 proc. na całorocznych.

Publikacja: 13.11.2013 09:54

Tymczasem jeszcze w 2008 roku z opon zimowych korzystało zaledwie 55 proc. badanych. - Świadomość Polaków w kwestii bezpieczeństwa znacznie się poprawiła – twierdzi Piotr Ciesielski z Allegro.pl.

Badania pokazały, że Polacy starają się użytkować opony jak najdłużej. Równo dwie trzecie ankietowanych deklaruje, że jeden komplet opon użytkuje powyżej 3 sezonów. Natomiast 23 proc. badanych stwierdziło, że wymienia opony dopiero gdy jeżdżą na nich 4 lata.

W pierwszej trójce najczęściej wybieranych marek opon zimowych znalazły się w kolejności: Dębica, Continental i Goodyear. Ale sama marka znajduje się dopiero na czwartym miejscu wśród najważniejszych kategorii, według których kupujemy „zimówki". Dla większości badanych ważniejsze niż cena są kwestie bezpieczeństwa:  na pierwszym miejscu stawiana jest przyczepność, dopiero potem cena, a następnie wynik w testach, marka i opinie użytkowników o produkcie. Na końcu uwzględniany jest wpływ na spalanie i poziom generowanego hałasu. Od jesieni ubiegłego roku dane o przyczepności, efektywności paliwowej i poziomie hałasu umieszczane są na etykietach, zgodnie z wymogami UE.

Gdzie kupujemy opony? Najczęściej w internecie: prawie połowa ankietowanych preferuje zakupy w taki właśnie sposób, nieco mniej bo 40 proc. wybiera niezależne warsztaty. Badania pokazały, że kupujący raczej omijają autoryzowane stacje obsługi (11 proc.) i sklepy motoryzacyjne (11 proc.). Na końcu listy znalazły się hipermarkety (2 proc.).

Jak przygotować samochód na zimę?

Tymczasem jeszcze w 2008 roku z opon zimowych korzystało zaledwie 55 proc. badanych. - Świadomość Polaków w kwestii bezpieczeństwa znacznie się poprawiła – twierdzi Piotr Ciesielski z Allegro.pl.

Badania pokazały, że Polacy starają się użytkować opony jak najdłużej. Równo dwie trzecie ankietowanych deklaruje, że jeden komplet opon użytkuje powyżej 3 sezonów. Natomiast 23 proc. badanych stwierdziło, że wymienia opony dopiero gdy jeżdżą na nich 4 lata.

Biznes
Świat zbroi się przerażająco szybko. Największe wydatki od zimnej wojny
Materiał Promocyjny
Odkurzacz albo setki złotych premii. Promocje w banku Citi Handlowy
Biznes
Zełenski i Trump rozmawiają o zakończeniu wojny. Czy Prezydent zawetuje ustawę o składce zdrowotnej?
Biznes
Karty flotowe jako narzędzie do szukania oszczędności
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Materiał Partnera
Chcesz skalować swój e-biznes? PM Showcase Day to wiedza i relacje, które naprawdę działają!