Castorama nieco rozczarowuje

Sprzedaż w ostatnim półroczu co prawda nieznacznie wzrosła, ale głównie dzięki otwieraniu nowych sklepów.

Publikacja: 21.11.2013 13:59

Rynek handlowy wciąż zmaga się ze spowolnieniem zwłaszcza w Europie, co doskonale pokazują ostatnie wyniki brytyjskiej grupy Kingfisher, w Polsce znanej najlepiej z marki Castorama. Sieć liderem rynku marketów budowlanych w naszym kraju.

Centrala podała, że w ciągu 52 tygodni (de facto półrocze do 3 sierpnia) jej obroty wzrosły 4,3 proc., jednak jeśli z wyniku wyłączone nowe sklepy wówczas widać spadek w ujęciu rocznym  o 0,8 proc. Skorygowany zysk przed opodatkowaniem spadł 1,6 proc. do 365 mln funtów.

W Polsce sprzedaż w tym okresie wzrosła 3,1 proc. – bez nowych sklepów spadła 0,2 proc. – do 557 mln funtów. Jak czytamy w komunikacie z powodu przedłużającej się i ostrej zimy w pierwszym kwartale sprzedaż porównywalna spadła 4,2 proc., podczas gdy w drugim wzrosła już 3 proc.

- Marże brutto spadły o 60 punktów bazowych – czytamy w komunikacie. Z kolei zysk na sprzedaży obniżył się 4,3 proc. do 54 mln funtów.

Kingfisher podał w raporcie, że w sumie w tym okresie uruchomił 29 nowych sklepów – 18 w Wielkiej Brytanii, cztery we Francji, w Hiszpanii trzy oraz po dwa w Polsce i Turcji.

W Chinach sprzedaż wzrosła 9,5 proc., ogółem na rynkach międzynarodowych 8,3 proc., zaś na wciąż strategicznym rynku Wielkiej Brytanii i Irlandii już tylko 0,3 proc.

Biznes
Uczelnie chronią zagranicznych studentów. "Zatrudnijcie adwokata, nie opuszczajcie USA"
Biznes
Chiny zbliżają się do UE. Rekord na GPW. Ukrainie grozi niewypłacalność
Biznes
Unia Europejska nie wycofuje się z ESG
Biznes
Trwa konkurs dziennikarski „Voice Impact Award”
Biznes
Davos w cieniu skandalu. Założyciel forum oskarżany o nadużycia finansowe i etyczne