Rynek handlowy wciąż zmaga się ze spowolnieniem zwłaszcza w Europie, co doskonale pokazują ostatnie wyniki brytyjskiej grupy Kingfisher, w Polsce znanej najlepiej z marki Castorama. Sieć liderem rynku marketów budowlanych w naszym kraju.
Centrala podała, że w ciągu 52 tygodni (de facto półrocze do 3 sierpnia) jej obroty wzrosły 4,3 proc., jednak jeśli z wyniku wyłączone nowe sklepy wówczas widać spadek w ujęciu rocznym o 0,8 proc. Skorygowany zysk przed opodatkowaniem spadł 1,6 proc. do 365 mln funtów.
W Polsce sprzedaż w tym okresie wzrosła 3,1 proc. – bez nowych sklepów spadła 0,2 proc. – do 557 mln funtów. Jak czytamy w komunikacie z powodu przedłużającej się i ostrej zimy w pierwszym kwartale sprzedaż porównywalna spadła 4,2 proc., podczas gdy w drugim wzrosła już 3 proc.
- Marże brutto spadły o 60 punktów bazowych – czytamy w komunikacie. Z kolei zysk na sprzedaży obniżył się 4,3 proc. do 54 mln funtów.
Kingfisher podał w raporcie, że w sumie w tym okresie uruchomił 29 nowych sklepów – 18 w Wielkiej Brytanii, cztery we Francji, w Hiszpanii trzy oraz po dwa w Polsce i Turcji.