Handlowy "efekt Franciszka"

Papież Franciszek idzie przez świat niczym burza. Jego popularność rośnie od momentu wyboru w marcu 2013.

Publikacja: 11.01.2014 13:20

Papież Franciszek

Papież Franciszek

Foto: AFP

Sprzedawcy różnych gadżetów związanych z papieżem wykorzystują tę popularność ciesząc się, że klienci chętnie kupują spinki do mankietów, bieliznę oraz inne towary związane z podobizną papieża Franciszka.

Papież: "nie" dla kapłanów-biznesmenów

"The Catholic Herald" donosi, że sprzedaż gadżetów nawiązujących do osoby papieża cieszy niebywałym powodzeniem w Wielkiej Brytanii oraz w Stanach Zjednoczonych. Zjawisko to nazwano „efektem Franciszka".

Zanotowano 20 procentowy wzrost sprzedaży t-shirtów oraz bluz z kapturem nawiązujących do wizerunku Ojca Świętego.

Ubrania ozdobione cytatami z papieża Franciszka sprzedają się najlepiej. „Rebel against culture" (buntownik przeciwko kulturze - red.) znajduje się wśród najpopularniejszych stwierdza Catholics With Attitude – firma odzieżowa posiadająca biura w Londynie i Glasgow. Cytat pochodzi z przemówienia wygłoszonego podczas Dnia Młodzieży w Rio de Janeiro w 2013 r., w którym papież Franciszek zwrócił się do młodzieży, by odrzuciła hedonizm na rzecz małżeństwa i życia rodzinnego.

Popularność papieża Franciszka zdaje się nie znać granic, ponieważ sprzedawcy ze Stanów Zjednoczonych zaobserwowali podobne zachowania. Zdarzało się, że sprzedaż gadżetów związanych z papieżem Franciszkiem podwoiła się.

Cafe Press z Kalifornii oferuje w sprzedaży różowe dresy z motywem związanym z papieżem za 48 funtów sztuka.

„Efekt Franciszka" nie ogranicza się tylko do odzieży. Kalendarze, breloczki, kubeczki i czapki bejsbolowe to tylko niektóre przykłady  z wielu oferowanych na rynku. Fani Franciszka mogą nawet zakupić ubrania tematyczne dla swoich psów.

Wśród różnorakich towarów można natknąć się na koktajlowe szejkery, kieliszki do wina i wódki. Produkowane są również kosmetyczki, podkładki pod komputerowe myszki, etui na iPady czy Kindle'a, słoiki na ciasteczka, zegary ścienne oraz puzzle.

Wzrost sprzedaży towarów nawiązujących do papieża Franciszka jest wyraźnym wskaźnikiem wzrostu popularności papieża na świecie. Rzecznik Catholics With Attitude, Barry Flynn, stwierdził, że papież Franciszek jest nieustannie cytowany, zdobył zainteresowanie ludzi.

Sprzedawcy różnych gadżetów związanych z papieżem wykorzystują tę popularność ciesząc się, że klienci chętnie kupują spinki do mankietów, bieliznę oraz inne towary związane z podobizną papieża Franciszka.

Papież: "nie" dla kapłanów-biznesmenów

Pozostało jeszcze 88% artykułu
Biznes
Gdzie wyrzucić karton po mleku? Nie wszyscy znają dobrą odpowiedź
Biznes
Uczelnie chronią zagranicznych studentów. „Zatrudnijcie adwokata, nie opuszczajcie USA”
Biznes
Chiny zbliżają się do UE. Rekord na GPW. Ukrainie grozi niewypłacalność
Biznes
Unia Europejska nie wycofuje się z ESG
Biznes
Trwa konkurs dziennikarski „Voice Impact Award”