Sprzedawcy różnych gadżetów związanych z papieżem wykorzystują tę popularność ciesząc się, że klienci chętnie kupują spinki do mankietów, bieliznę oraz inne towary związane z podobizną papieża Franciszka.
Papież: "nie" dla kapłanów-biznesmenów
"The Catholic Herald" donosi, że sprzedaż gadżetów nawiązujących do osoby papieża cieszy niebywałym powodzeniem w Wielkiej Brytanii oraz w Stanach Zjednoczonych. Zjawisko to nazwano „efektem Franciszka".
Zanotowano 20 procentowy wzrost sprzedaży t-shirtów oraz bluz z kapturem nawiązujących do wizerunku Ojca Świętego.
Ubrania ozdobione cytatami z papieża Franciszka sprzedają się najlepiej. „Rebel against culture" (buntownik przeciwko kulturze - red.) znajduje się wśród najpopularniejszych stwierdza Catholics With Attitude – firma odzieżowa posiadająca biura w Londynie i Glasgow. Cytat pochodzi z przemówienia wygłoszonego podczas Dnia Młodzieży w Rio de Janeiro w 2013 r., w którym papież Franciszek zwrócił się do młodzieży, by odrzuciła hedonizm na rzecz małżeństwa i życia rodzinnego.