CCC przyspiesza ekspansję w całym regionie

Zachęcona dobrymi wynikami na nowych rynkach firma chce w latach 2013–2015 podwoić powierzchnię handlową.

Publikacja: 21.02.2014 16:53

Anna Przybylska - twarzą kampanii marki CCC.

Anna Przybylska - twarzą kampanii marki CCC.

Foto: spółka

Celem strategicznym CCC pozostaje zdobycie pozycji lidera w Europie Środkowej i Wschodniej. Zarząd jednak podkreśla, że spółka będzie rozwijać sieć także w Austrii, Słowenii, Chorwacji, Niemczech i Turcji, gdzie od połowy 2013 r. otworzyła kilka swoich pierwszych sklepów testowych. Kolejne otwarcia w tych krajach nie będą już miały charakteru pilotażowego.

– Mamy siły, możliwości, kompetencje i zasoby, aby prowadzić ekspansję na 9–10 rynkach jednocześnie. Najbliższe lata będą decydujące dla naszej pozycji na europejskim rynku – mówi Piotr Nowjalis, wiceprezes CCC.

– Ze wszystkich nowych rynków jesteśmy zadowoleni. Nie ma takiego, z którego rezygnujemy. Szczególnie duże zainteresowanie klientów w Austrii i Niemczech jest dla nas bardzo optymistyczne. Jest lepiej, niż się spodziewaliśmy – podkreśla.

W tym roku powstanie 160–170 sklepów, w tym na nowych rynkach kilkadziesiąt. Spółka nie zdradza jednak, na którym nowym rynku powstanie ich najwięcej.

W latach 2014 i 2015 CCC planuje powiększyć netto (po korekcie o zamknięte lokale) powierzchnię handlową odpowiednio o 75 tys. mkw. (30 proc. r/r) i 80–95 tys. mkw. (25–30 proc. r/r). W latach 2013–2015 powierzchnia ma zwiększyć się łącznie o 200 tys. mkw., co oznacza jej podwojenie. Według wcześniejszych planów przyrost miał sięgnąć 150 tys. mkw. Dla porównania w 2013 r. CCC zwiększyła sieć netto o 42 tys. mkw., do 244 tys. mkw. Na koniec grudnia firma miała 712 sklepów, w tym 636 własnych.

W 2013 r. CCC zarobiła 132 mln zł netto, o 24 proc. więcej niż rok wcześniej. Przychody wzrosły o 25 proc., do 1,6 mld zł. Rozwój sieci sprzedaży wpłynie na wyniki. Zarząd oczekuje, że w tym roku obroty wyraźnie przekroczą 2 mld zł, a w przyszłym 3 mld zł.

Celem strategicznym CCC pozostaje zdobycie pozycji lidera w Europie Środkowej i Wschodniej. Zarząd jednak podkreśla, że spółka będzie rozwijać sieć także w Austrii, Słowenii, Chorwacji, Niemczech i Turcji, gdzie od połowy 2013 r. otworzyła kilka swoich pierwszych sklepów testowych. Kolejne otwarcia w tych krajach nie będą już miały charakteru pilotażowego.

– Mamy siły, możliwości, kompetencje i zasoby, aby prowadzić ekspansję na 9–10 rynkach jednocześnie. Najbliższe lata będą decydujące dla naszej pozycji na europejskim rynku – mówi Piotr Nowjalis, wiceprezes CCC.

Biznes
Uczelnie chronią zagranicznych studentów. „Zatrudnijcie adwokata, nie opuszczajcie USA”
Biznes
Chiny zbliżają się do UE. Rekord na GPW. Ukrainie grozi niewypłacalność
Biznes
Unia Europejska nie wycofuje się z ESG
Biznes
Trwa konkurs dziennikarski „Voice Impact Award”
Biznes
Davos w cieniu skandalu. Założyciel forum oskarżany o nadużycia finansowe i etyczne