Początek tego roku nie przyniósł przełomu na rynku napojów bezalkoholowych. Od stycznia do marca 2014 r. wydaliśmy na nie nieco ponad 2,56 mld zł. To o 0,5 proc. mniej niż rok wcześniej – podaje Coca-Cola HBC Polska za firmą badawczą Nielsen. Sprzedaż skurczyła się w tym czasie o 1,2 proc., do około 1,24 mld litrów.
Dla porównania w 2013 r. przeznaczyliśmy na gaszenie pragnienia 11,76 mld zł, o 1,1 proc. mniej niż rok wcześniej. Sprzedaż napojów zmalała wówczas o 0,6 proc.
Mundial pomoże?
Nieco lepiej może być latem, gdy tradycyjnie rośnie popyt. Tym bardziej że będą się wtedy odbywać mistrzostwa świata w piłce nożnej.
– Spowoduje to z pewnością większą intensywność reklam, kampanii sponsorskich oraz promocji konsumenckich – mówi „Rz" Grzegorz Łaptaś, dyrektor w dziale doradztwa PwC.
Generalnie jednak w Polsce napoje mają za sobą lata szybkiego rozwoju. – Rynek jest już dojrzały pod względem konsumpcji per capita i wobec malejącej populacji trudno się spodziewać, aby łączne spożycie rosło – uważa Łaptaś.