Eurocash przejmuje Inmedio

Dystrybutor żywności ?coraz mocniej rozpycha się ?na rynku. Przejmie pakiet kontrolny w spółce prowadzącej sieć ponad 400 znanych salonów prasowych.

Publikacja: 12.06.2014 12:00

Eurocash chce zwiększać skalę biznesu

Eurocash chce zwiększać skalę biznesu

Foto: Rzeczpospolita

Eurocash ma już na koncie spore transakcje, takie jak zakup grupy Tradis za 1,1 mld zł czy też mariaż z Kolporterem w segmencie dystrybucji wyrobów tytoniowych. Nie zamierza spocząć na laurach i dlatego nawiązał współpracę z HDS Polska, wchodzącym w skład międzynarodowej grupy Lagardère Services, operatorem sieci placówek detalicznych (marki Relay, Inmedio oraz 1minute).

Eurocash kupi od HDS 51 procent udziałów w spółce prowadzącej sieć Inmedio. W 2013 r. wypracowała ona 507 mln zł sprzedaży i 15,6 mln zł EBITDA. Obecnie liczy 410 placówek zlokalizowanych głównie w galeriach handlowych. Eurocash podpisał też umowę franczyzową, umożliwiającą rozwój sieci sklepów typu convenience pod marką 1minute.

Wartość tych transakcji owiana jest tajemnicą. – Możemy natomiast powiedzieć, że płatność uzgodnionej ceny nastąpi w gotówce w momencie zamknięcia transakcji – mówi „Rz" Jacek Owczarek z zarządu Eurocashu. Nie ujawnia prognozowanych na ten rok wyników dla Inmedio, ale sygnalizuje, że powinny być niezłe.

– Jednak dla Eurocashu ta transakcja jest kluczowa przede wszystkim ze względu na wejście w nowy segment rynku – sklepów convenience, z wykorzystaniem unikalnego doświadczenia naszego partnera HDS – zaznacza Owczarek. Dodaje, że zarówno Inmedio, jak i 1minute dają grupie możliwości dalszego rozwoju sieci poprzez franczyzę.

– Oba koncepty będą też korzystać z naszej pozycji jako dostawcy. Co ważne, bazując na tych sieciach, chcemy zbudować prawdziwy, czyli nieco inny model sklepów convenience niż ten, który funkcjonuje w Polsce obecnie i opiera się głównie na długich godzinach otwarcia i sprzedaży przede wszystkim alkoholu i papierosów – mówi Owczarek. Grupie bardziej odpowiada model 1minute zakładający połączenie gastronomii (prostych posiłków i przekąsek) ze sprzedażą produktów FMCG.

Eksperci zapytani o ocenę transakcji odpowiadają: „diabeł tkwi w szczegółach". – Dopóki nie wiadomo więcej o finansowych aspektach transakcji, trudno ją komentować. Jednak sektor convenience w Polsce jest atrakcyjny i powinny pojawić się synergie z pozostałymi biznesami Eurocashu – mówi Jakub Krawczyk, analityk Raiffeisen Centrobanku.

—Katarzyna Kucharczyk

Eurocash ma już na koncie spore transakcje, takie jak zakup grupy Tradis za 1,1 mld zł czy też mariaż z Kolporterem w segmencie dystrybucji wyrobów tytoniowych. Nie zamierza spocząć na laurach i dlatego nawiązał współpracę z HDS Polska, wchodzącym w skład międzynarodowej grupy Lagardère Services, operatorem sieci placówek detalicznych (marki Relay, Inmedio oraz 1minute).

Eurocash kupi od HDS 51 procent udziałów w spółce prowadzącej sieć Inmedio. W 2013 r. wypracowała ona 507 mln zł sprzedaży i 15,6 mln zł EBITDA. Obecnie liczy 410 placówek zlokalizowanych głównie w galeriach handlowych. Eurocash podpisał też umowę franczyzową, umożliwiającą rozwój sieci sklepów typu convenience pod marką 1minute.

Biznes
Uczelnie chronią zagranicznych studentów. "Zatrudnijcie adwokata, nie opuszczajcie USA"
Biznes
Chiny zbliżają się do UE. Rekord na GPW. Ukrainie grozi niewypłacalność
Biznes
Unia Europejska nie wycofuje się z ESG
Biznes
Trwa konkurs dziennikarski „Voice Impact Award”
Biznes
Davos w cieniu skandalu. Założyciel forum oskarżany o nadużycia finansowe i etyczne