Przychody producenta parafin w I kwartale 2015 r. wzrosły o 18,5 proc., do 53,8 mln zł, w porównaniu z tym samym okresem roku ubiegłego. W tym samym czasie zysk netto chemicznej spółki spadł jednak o 5 proc., do 4 mln zł. – Trudno generować wysokie zyski, jeśli kupuje się surowiec przy mocnym dolarze, a potem sprzedaje się finalny produkt w euro przy spadających cenach – wyjaśnił Tomczyk.

Spadające ceny spółka rekompensowała wzrostem wolumenu sprzedaży. – Na początku roku mniejsi klienci wstrzymywali się z zakupami, oczekując dalszego spadku cen. Tymczasem w marcu, gdy sytuacja na rynku zaczęła się poprawiać, zamówienia ze strony tych drobnych klientów skokowo wzrosły – dodał Piotr Kosiński, wiceprezes Polwaksu.

Polwax odnotował wzrosty sprzedaży we wszystkich segmentach działalności. Kluczowy jest udział w sprzedaży wysokomarżowych produktów: wosków i specyfików dla przemysłu. Wyniósł on 25 proc. i wygenerował 14,3 mln zł przychodów. Wyroby do produkcji zniczy i wyrobów świecarskich wypracowały 38,82 mln zł przychodów (14-procentowy wzrost w ujęciu rocznym).

- Dążymy do tego, by do 2020 r. już 50 proc. naszych produktów trafiało do przemysłu – zaznaczył Tomczyk.