Nowa strategia Mary Barra: GM bez Opla

Decyzja prezes General Motors, Mary Barra o wystawieniu na sprzedaż europejskiej filii koncernu jest zasadniczym zwrotem w postępowaniu Amerykanów, któryż kiedyś byli światowymi liderami.

Aktualizacja: 15.02.2017 16:44 Publikacja: 15.02.2017 16:28

Nowa strategia Mary Barra: GM bez Opla

Foto: Bloomberg

Jeśli pani prezes uda się sprzedać Opla Francuzom - a jest bardzo dużo szczegółów do uzgodnienia - to dotrzyma obietnicy przekształcenia koncernu własnymi siłami bez czekania na zewnętrzne bodźce. Sprzedaż Opla oznacza, że GM nie chce już być pierwszoplanowym graczem na wszystkich rynkach i skupia się teraz na swej sprawności zwiększania zasobów wolnej gotówki i poprawianiu swej rentowności, a nie na zwiększaniu sprzedaży samochodów.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Biznes
Firmy chcą inwestować w nowe technologie
Biznes
Jest nowa szefowa Polskiej Agencji Kosmicznej
Biznes
Blackout w Hiszpanii i Portugalii. Ekonomiści popierają podatek katastralny
Biznes
Świat zbroi się przerażająco szybko. Największe wydatki od zimnej wojny
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Odkurzacz albo setki złotych premii. Promocje w banku Citi Handlowy