Poranek awarii polskich banków. Klienci masowo zgłaszają problemy

Najpierw klienci największego banku w Polsce, PKO BP, zgłaszali problemy z dostępem do serwisu internetowego. Teraz okazało się, że awarii tego poranka uległy również inne banki, w tym Santander, mBank, Pekao, ING i Alior.

Publikacja: 17.04.2023 11:38

Poranek awarii polskich banków. Klienci masowo zgłaszają problemy

Foto: Adobe Stock

Jak pisaliśmy, klienci PKO BP od rana w poniedziałek, 17 kwietnia, zgłaszają problemy w dostępie do serwisu internetowego i telefonicznego iPKO. Okazało się, że to nie jedyny bank w Polsce, który uległ dziś awarii. Jak wynika z danych zebranych przez Downdetector, w kolejnych godzinach problemy zgłaszali także klienci Santandera, mBanku, Banku Pekao, ING i Alior Banku.

Czytaj więcej

Duża awaria w PKO BP. Klienci nie mają dostępu do serwisu internetowego

Klienci piszą również o utrudnieniach z płatnościami Blikiem. System płatności mobilnych potwierdził już, że doszło do awarii.

„Odnotowujemy czasowe problemy z funkcjonowaniem BLIKA. Pracujemy intensywnie nad tym, aby usługa działała bez zakłóceń. Będziemy na bieżąco przekazywać informacje o sytuacji. Przepraszamy za utrudnienia” – napisał Blik w tweecie.

Nie ustalono jeszcze przyczyny nagłej awarii polskich banków. Zagraniczne media, w tym portal check-host.net, donoszą, że mogło dojść do cyberataku przeprowadzonego przez prorosyjską grupę hakerską. 

Czytaj więcej

Awaria Blika. Trwają prace, by system działał bez zakłóceń

Żaden z banków nie wydał jak dotąd oficjalnego komunikatu w tej sprawie. Kilka banków zapewniło nas jednak, że problemy zostały już usunięte. Biuro prasowe Banku Pekao poinformowało „Rzeczpospolitą", że „na ten moment możliwość logowania do systemów Banku Pekao S.A. została przywrócona, a systemy działają prawidłowo”. Z kolei biuro prasowe mBanku podało: „Obecnie niedostępne są płatności BLIK. Wynika to z problemów po stronie operatora usługi. Wszystkie pozostałe usługi mBanku są dostępne”.

Czytaj więcej

Awaria w bankach. Atak hakerów czy problemy BLIK-a?

Również biuro prasowe PKO BP przekazało przed godz. 11 portalowi Business Insider Polska, że „wystąpiły przejściowe utrudnienia” w korzystaniu ze strony internetowej i strony logowania do serwisów banku, a „obecnie wszystkie serwisy działają bez zakłóceń”.

Banki
Mniejszy włoski bank z problemami chce przejąć większy
Materiał Promocyjny
Gospodarka natychmiastowości to wyzwanie i szansa
Banki
Nawet frankowicze w sądach dostają ofertę ugody. Czy to atrakcyjna propozycja?
Banki
Ranking satysfakcji klientów banków. Wyłonił się nowy lider
Banki
Czy i dlaczego banki nie lubią gotówki?
Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i S-Cross w specjalnie obniżonych cenach. Odbiór od ręki
Banki
OZE, magazyny energii, wodór i wychwytywanie CO2 na celowniku EBOR w Polsce
Materiał Promocyjny
Wojażer daje spokój na stoku