Problem dotyczy wypłat z bankomatów dokonywanych w ostatni czwartek. Visa przyznała, że z powodu zaistniałej usterki niektóre transakcje zostały zaksięgowane podwójnie.
Informacje o awarii systemu Visa (drugiej w tym roku, poprzednia miała miejsce w styczniu) pojawiły się dopiero wczoraj. Z informacji uzyskanych przez "Rz" od przedstawicieli banków wynika, że i tym razem skutki awarii dotknęły klientów, choć skala problemu jest mniejsza niż kilka miesięcy temu. Efekty błędu systemu Visa odczuli m.in. klienci PKO BP.
– Awaria dotknęła klientów, którzy wypłacali w czwartek po południu pieniądze z obcych bankomatów. Te transakcje były księgowane podwójnie – przyznaje Magdalena Kopcińska z PKO BP. Bank wciąż ustala liczbę poszkodowanych klientów.
W Kredyt Banku na 7900 transakcji przeprowadzonych w czwartkowe popołudnie 199 zostało zaksięgowanych z błędem.
– Klienci, którzy zauważyli niezasadne obciążenie na rachunku, proszeni są o zgłoszenie tego faktu na infolinię Kredyt Banku, nie jest konieczne składanie reklamacji w placówce banku. Wszystkie zgłoszenia będą rozpatrywane w trybie pilnym, w ciągu dwóch, trzech dni – mówi Monika Nowakowska z Kredyt Banku. W BZ WBK i Raiffeisen Banku odnotowano po kilkadziesiąt takich przypadków i obydwa banki zadeklarowały, że salda klientów są skorygowane bez konieczności składania reklamacji. Efektów awarii systemu Visa uniknęli klienci BRE Banku, zarówno MultiBanku, mBanku, jak i korzystający z private bankingu.