Meritum odpalił bankowość mobilną

Meritum Bank udostępnił bankowość mobilną. Przedstawiciele banku podkreślają, że aplikacja jako jedyna w Polsce, zapewnia kompletny serwis transakcyjny oraz umożliwia założenie konta osobistego lub firmowego wyłącznie za pośrednictwem aplikacji.

Publikacja: 26.03.2014 13:31

Meritum odpalił bankowość mobilną

Foto: Bloomberg

-  Rachunek można otworzyć robiąc telefonem zdjęcie dowodu osobistego i wprowadzając trzy dane  - tłumaczy Małgorzata Adamczyk, dyrektor bankowości internetowej w Meritum Banku.

Zastrzega, że sposób otwierania konta w aplikacji mobilnej jest zgodny z rekomendacjami Związku Banków Polskich dotyczącymi bezpieczeństwa.

Idea aplikacji polega na tym, że kanał mobilny ma być samodzielny, co oznacza, że można w nim przeprowadzać wszystkie operacje  dostępne w bankowości internetowej.

– Przy budowie systemu przyjęliśmy założenie, że ma to być rozwiązanie kompletne. Nasza aplikacja może zastąpić serwis internetowy, bez względu na to, czy korzysta z niej klient indywidualny czy firma.  Postawiliśmy na rozwiązanie, które znosi większość „fizycznych" ograniczeń występujących w standardowych kanałach komunikacji z bankami – dodaje Małgorzata Adamczyk.

Aplikacja jest dostępna zarówno dla klientów indywidualnych, jak i firm.

Umożliwia klientom pełny dostęp do ich finansów, w tym przełączanie się między profilem firmowym i osobistym, bez potrzeby odrębnego logowania. Oprócz standardowych przelewów międzybankowych do dowolnych odbiorców i przelewów między rachunkami klienta oferuje także przelewy natychmiastowe, przelewy z karty kredytowej, przelewy do ZUS i podatkowe oraz kupno i sprzedaż walut - realizowane w ramach rachunków walutowych e-Kantor. Bank zaoferował też  „fotoprzelew", w którym  dane odczytywane są ze zdjęcia faktury lub blankietu.

Są również funkcje ułatwiające przelewy między osobami prywatnymi z wykorzystaniem serwisów społecznościowych.

Aplikacja pozwala na pracę w trybie off-line, w momentach braku dostępności do Internetu.

Bank przygotował też innowacyjne rozwiązanie w bankowości, które udostępni w ciągu miesiąca. Klienci będą mogli korzystać z aplikacji za pomocą różnych komend głosowych np. „pokaż historię rachunku z ubiegłego tygodnia", „ile wydałem w tym miesiącu"  czy „ zastrzeż kartę".

- Już teraz są aplikacje reagujące na głos, ale nie bankowe – podkreślają przedstawiciele Meritum Banku.  Będziemy ją rozwijać, także wprowadzając regionalizmy, tak aby np. Ślązak mógł z niej korzystać w swoim regionalnym języku- mówi Adamczyk.

Bank chce w tym roku zdobyć 60 tys. klientów aktywnie korzystających z ROR, co oznacza podwojenie ich liczby.

Łącznie bank ma 250 tys. klientów, razem z posiadaczami kredytów oraz 50 tys. klientów Tesco Finanse.

Bank nie podał jeszcze wyników finansowych za ubiegły rok, ale prezes Bartosz Chytła poinformował, że celem na ten rok jest ROE powyżej 20 proc.

Prezes poinformował też, że bank bierze pod uwagę wejście na giełdę.

- To jedna z rozważanych opcji, choć na razie nie ma jeszcze konkretnych planów- powiedział Bartosz Chytła.

Banki
Kogo nie cieszą obniżki stóp procentowych? Część kredytobiorców ma duży problem
Banki
WIBOR leci w dół. O ile mogą spaść raty kredytów mieszkaniowych?
Banki
Alior zarobił mniej niż oczekiwano. Analitycy zaskoczeni
Banki
Były prezes Pekao nie dostał absolutorium od nowych władz
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Banki
Kolejny bardzo dobry, choć nie rekordowy, kwartał dla banków