Aktualizacja: 18.09.2018 21:00 Publikacja: 18.09.2018 21:00
Foto: sxc.hu
Jest on obiektem zainteresowania zarówno globalnych, jak i rodzimych inwestorów. Szacunki rynkowe pokazują, że w ciągu najbliższych kilku lat liczba pokoi do dyspozycji gości hotelowych wzrośnie o około jedną trzecią. Tylko w samej Warszawie do końca 2020 r. ma powstać aż 20 nowych obiektów.
Jak dynamicznie rośnie rynek turystyczny, a tym samym również hotelowy, najlepiej pokazują dane GUS za I połowę tego roku. Dla ruchu turystycznego (krajowego i zagranicznego) są one lepsze od zeszłorocznych o 6,3 proc., a dla liczby udzielonych noclegów w hotelach o 7,5 proc. Od stycznia do czerwca z oferty obiektów hotelowych skorzystało ponad 11,7 mln turystów, z czego 2,8 mln gości z zagranicy. Najchętniej z tego typu oferty w Polsce korzystali Niemcy, Brytyjczycy, Ukraińcy, Amerykanie, Rosjanie i Włosi. Sprzyjające warunki nie oznaczają, że rynek ten jest wolny od ograniczeń czy też wyzwań. Najnowsze dane GUS na temat koniunktury w gospodarce pokazują, że przedsiębiorcy z sekcji zakwaterowanie i gastronomia ocenili koniunkturę w sierpniu nieco mniej korzystnie niż w lipcu czy też w analogicznym okresie minionego roku. Problemem pozostają coraz większe trudności w dostępie do wykwalifikowanych pracowników, a także konkurencja w postaci prywatnych mieszkań i apartamentów na wynajem.
Obserwujemy trend globalizacji usług płatniczych, coraz więcej firm chce integrować lokalnych dostawców płatności z szeroko dostępnymi usługami. Ale cała rzecz w tym, by nie tylko obserwować, a umieć włączyć się do gry – opowiada Jarosław Stankowski, Head of Ecommerce& Retail w Autopay.
Pierwszy całkowicie elektryczny model Suzuki został właśnie zaprezentowany w Mediolanie. Produkcja e VITARY rozpocznie się wiosną przyszłego roku, a zapewne latem zobaczymy pierwsze egzemplarze na naszych drogach.
Fundacja Polska Bezgotówkowa od ponad siedmiu lat aktywnie wspiera mikroprzedsiębiorców w obszarze cyfryzacji i wdrażania płatności bezgotówkowych.
Współczesny polski e-konsument jest wymagający i świadomy. Dlatego aby odnieść sprzedażowy sukces w e-commerce, mali i średni przedsiębiorcy muszą wykazać się biznesową elastycznością, aby nadążać za zmieniającymi się potrzebami konsumentów. Nie muszą tego robić na własną rękę – mogą skorzystać z gotowych rozwiązań, jakie oferuje m.in. marketplace. W taki sposób rozwój lokalnych MŚP wspiera Amazon.
Łatwy w obsłudze, bezpieczny, uniwersalny. Taki powinien być dobry program księgowy i tym właśnie charakteryzuje się Mała Księgowość. Od wystawiania faktur, przez rozliczanie podatków i składek, po zarządzanie magazynem – wszystkie te zadania znacznie ułatwia nasz program.
Atrakcyjna cena produktu, szybka dostawa i łatwość zakupu – te czynniki są decydujące podczas podejmowania decyzji.
Dobry program księgowy to podstawa funkcjonowania biura rachunkowego. Jego podstawowym zadaniem jej ułatwienie i przyspieszenie pracy księgowych. Dzięki temu, że program wykonuje podstawowe, powtarzalne zadania, profesjonaliści mogą się skupić na bardziej skomplikowanych zadaniach, lub zaoferować swoje usługi większej liczbie klientów.
Grecki Parlament debatuje nad przepisami, które mają wesprzeć walkę z suszą. Plany zakładają między innymi napełnianie basenów hotelowych nie słodką, ale słoną wodą z morza.
W pożarze, który strawił ekskluzywny hotel w popularnym ośrodku narciarskim w północnej Turcji, zginęło co najmniej 66 osób, a rannych zostały dziesiątki innych - poinformowały tureckie władze.
Ryanair uruchomi nowe połączenie z katowickiego lotniska - od 31 marca zacznie latać do Dubrownika w Chorwacji.
Projekt technologii biometrycznej, która niweluje konieczność posiadania portfela, zyskuje kolejne funkcjonalności.
Wynajem krótkoterminowy nie może rozrastać się w niekontrolowany sposób - mówi premier Hiszpanii i zapowiada ograniczenie zjawiska.
Włochy planują zaostrzenie zasad oceniania hoteli i restauracji przez internautów. Portale z recenzjami będą miały obowiązek dbać o autentyczność opinii i sprawdzać, czy oceniający faktycznie odwiedzili miejsca, o których piszą.
Tegoroczny budżet państwa przewiduje wzrost wydatków na promocję turystyki polskiej o 7,4 procent. To jednak pozorne zwiększenie. W innym miejscu rząd zredukował bowiem fundusze na ten cel o 50 milionów złotych.
Mimo że na plaży w miejscowości Bavaro w Dominikanie podniesiona była czerwona flaga, kilku turystów, w tym troje Polaków, weszło do wody. Wyjątkowo silne prądy i wysokie fale porwały kąpiących się.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas