- Będziemy certyfikować samoloty Ił-76, Ił-114-300 i Ił-112, których produkcja jest planowana. W kwietniu będziemy latać pierwszym samolotem Ił-112 w Woroneżu i zorganizujemy produkcję Iła-112 w zakładach w Woroneżu - zapowiedział dyrektor, cytowany przez TASS.
Grudinin dodał, że wszystkie wymienione przez niego samoloty będą certyfikowane zgodnie z normami cywilnymi.
Dziewiczy lot Iła-112V miał miejsce w marcu 2019 roku. Według producenta był to lot „udany”. Jednak później agencja Interfax informowała, iż konstrukcja obarczona jest poważnymi wadami, przy pełnym załadunku zagrażającym bezpieczeństwu.
Ił-112V to pierwszy wojskowy samolot transportowy, opracowany od podstaw w Rosji, już w okresie postradzieckim. Choć początki rozwoju samolotu sięgają lat 90. poprzedniego wieku, to rosyjski MON zamówił budowę prototypu dopiero w roku 2014.
Nowa maszyna jest przeznaczona do przewozu ładunków do 5 ton, ale po pierwszym locie prototypu i ujawnionych wadach stwierdzono, że maksymalny ładunek to 3,5 tony. Ma zastąpić samoloty z napędem turbośmigłowym An-26 i An-24.