Przedświąteczny absurd z cenami żywności

Ceny produktów żywnościowych są wyższe, choć niższe. Wprawdzie GUS mówi o 7-proc. inflacji w skali roku i wzroście o 0,3 proc. w skali miesiąca, ale badanie koszyka zakupowego wskazuje na spadki cen w listopadzie. To zasługa promocji sieci handlowych.

Aktualizacja: 17.12.2019 13:13 Publikacja: 16.12.2019 21:00

Przedświąteczny absurd z cenami żywności

Foto: Adobe Stock

Galopująca inflacja cen żywności to jeden z najbardziej palących dziś problemów. Nawet o 7 proc. podrożała żywność wobec listopada 2018 r. Rekordzistą jest cukier, który w ciągu roku podrożał o 23 proc., a ceny wieprzowiny, warzyw i owoców skoczyły o kilkanaście procent.

Dlatego zaskakują wyniki comiesięcznego badania koszyka zakupowego, przedstawione właśnie przez ASM Sales Force Agency. Analitycy tej spółki prześwietlili go w głównych sieciach handlowych. Do koszyka trafił zestaw najpopularniejszych produktów szybkozbywalnych (nabiał, mięso, napoje, słodycze, alkohole, chemia domowa, kosmetyki). Za średni koszyk klient zapłaciłby w listopadzie 228,10 zł, o ponad 3 zł mniej niż w październiku. Co więcej, koszyk złożony z samych najdroższych produktów (gdyby ktoś ruszył na zakupy najdroższych produktów z koszyka w różnych sklepach) potaniał do 316,04 zł w listopadzie z 325,16 zł w październiku. 

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Koniak do Chin luzem w kontenerach. Załoga w Cognac strajkuje
Przemysł spożywczy
Rosjanie skopiowali pomysł Donalda Trumpa. Nowa marka wódki na rynku
Przemysł spożywczy
Sposób na drogi nabiał? Nasłać prokuraturę. Takie rzeczy tylko w Rosji
Przemysł spożywczy
Cena masła. Ile może kosztować w święta? „Zbliżamy się do 10 zł”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przemysł spożywczy
Polacy szukają oszczędności, także w przypadku żywności