Wojna wódki z piwem. Akcyza to oręż w starciu alkoholi

Branża spirytusowa przygotowała projekt, który ma przynieść budżetowi nawet 12 mld zł więcej z akcyzy. Problem w tym, że zapłaciłyby głównie browary.

Aktualizacja: 27.06.2019 13:42 Publikacja: 26.06.2019 21:00

Wojna wódki z piwem. Akcyza to oręż w starciu alkoholi

Foto: Adobe Stock

Mało kto wie, że w organizacji dzisiejszego rynku alkoholi mocno słychać jeszcze echa stanu wojennego. Warta 11 mld branża spirytusowa chce walczyć o klienta, proponuje inny sposób obliczania akcyzy za alkohol, co w praktyce podwyższy ceny piwa, rynku wartego ponad 16,7 mld zł.

Więcej do budżetu

Pozostało 96% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Koniak do Chin luzem w kontenerach. Załoga w Cognac strajkuje
Przemysł spożywczy
Rosjanie skopiowali pomysł Donalda Trumpa. Nowa marka wódki na rynku
Przemysł spożywczy
Sposób na drogi nabiał? Nasłać prokuraturę. Takie rzeczy tylko w Rosji
Przemysł spożywczy
Cena masła. Ile może kosztować w święta? „Zbliżamy się do 10 zł”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przemysł spożywczy
Polacy szukają oszczędności, także w przypadku żywności