Rum zdobywa gardła klientów z dużych miast

Po modzie na whisky przyszedł czas na kolejny trunek. To na razie nisza, ale wartość sprzedaży rumu sięgnęła już 110 mln zł, a import rośnie dwucyfrowo. Klienci sięgają po egzotyczne i drogie odmiany

Aktualizacja: 17.02.2019 21:42 Publikacja: 17.02.2019 21:00

Rum zdobywa gardła klientów z dużych miast

Foto: Adobe Stock

O tym, że rum staje się coraz bardziej modny – tak jak wcześniej whisky – mówią hurtownicy. Z półek znikają butelki z droższymi markami. Wartość sprzedaży w ciągu ostatnich 12 miesięcy sięgnęła 110 mln zł. Wydaje się, że to niewiele, jednak więcej niż np. cały nasz rynek cydru.

200 złotych za butelkę

Pozostało jeszcze 93% artykułu

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Przemysł spożywczy
Amerykański gigant inwestuje w Polsce w nowoczesną produkcję czekolady
Przemysł spożywczy
Branża mięsna czeka na otwarcie rynków azjatyckich
Przemysł spożywczy
Rządowa Agencja Rezerw Strategicznych sprzeda tysiąc ton masła. To cios w wysokie ceny
Przemysł spożywczy
Kreml walczy z pijaństwem. Drożeje wódka i nie tylko
Przemysł spożywczy
Królewiec wprowadza kartki na żywność, ale nie dla wszystkich
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10