Poczta znów chce monopolu

To roztropne, że Poczta Polska z energią bierze się do rozwijania usług cyfrowych – już oferuje e-kartki, e-listy i e-znaczki, a ma apetyt na więcej. Los dziesiątków tysięcy osób przez nią zatrudnionych zależy od tego, czy nadąży za postępem technicznym, który dla tradycyjnych poczt okazał się bezlitosny. Bo choć dziś ludzie na całym świecie piszą najwięcej listów w historii, to głównie są to e-maile, wiadomości na komunikatorach internetowych czy SMS.

Aktualizacja: 04.02.2018 20:09 Publikacja: 04.02.2018 20:00

Poczta znów chce monopolu

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

Nośnik papierowy idzie w odstawkę. Poczta próbuje się odnaleźć w tym trendzie i proponuje, by podarować jej monopol na koordynację usług polskiej e-administracji i e-doręczenia urzędowe. Tego prezentu rząd nie powinien jej dawać – dla dobra obywateli, administracji i samej Poczty, która się nim udławi i zaniedba inne usługi.

Poczta Polska zaczęła się zmieniać na lepsze, gdy w świecie przesyłek papierowych monopol straciła. Z satysfakcją obserwowałem, jak – pod naporem rywali – z nieruchawego mastodonta, którego naturę oddawała nazwa „Urząd Pocztowy", przekształcała się we w pełni komercyjną firmę nastawioną na klienta. Ten pozytywny trend się zachwiał, gdy z pomocą polityków odbiła z rąk prywatnych konkurentów obsługę sądów i prokuratury. I na tym zajęciu się skupiła.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację
Materiał Promocyjny
Nest Lease wkracza na rynek leasingowy i celuje w TOP10