Materiał powstał we współpracy z LPP
LPP, producent i dystrybutor odzieży, to także firma z bardzo rozbudowanym łańcuchem logistycznym. W tym obszarze dużo się ostatnio dzieje, wdrożyliście m.in. Control Tower. Co to za projekt?
Jest to platforma cyfrowa usprawniająca zarządzanie całością procesów logistycznych, dostępna dla wszystkich uczestników naszego łańcucha dostaw – a obecnie jest ich już prawie 1000, biorąc pod uwagę zarówno producentów, jak też nasze działy kupieckie czy dział logistyki. To kolejny krok w kierunku digitalizacji naszych procesów, tym razem w obszarze zarządzania łańcuchem dostaw. Jest to jeden z najważniejszych projektów realizowanych w LPP. W skład platformy wchodzi m.in. portal dostawcy, dzięki któremu możemy zarządzać zamówieniami, komunikować się z naszymi kilkuset dostawcami oraz wymieniać informacje i dokumenty handlowe. Warto podkreślić, że wymiana danych przebiega w czasie rzeczywistym.
Kolejnym elementem, który usprawnia Control Tower, jest rezerwacja kontenerów. Daje także możliwość współpracy z armatorami i spedytorami, a także planowania dostaw do naszego centrum dystrybucyjnego. W ramach projektu Control Tower wdrożyliśmy także proces standaryzacji opakowań zbiorczych, standaryzacji kartonów.
Co to oznacza w praktyce?