Świetny rok e-Kiosku. Ponad 7-krotny wzrost zysku operacyjnego

Spółka e-Kiosk, największy dystrybutor e-prasy w Polsce należący do Grupy Gremi Media, ma za sobą bardzo udany rok.

Aktualizacja: 20.03.2020 19:26 Publikacja: 20.03.2020 19:21

Świetny rok e-Kiosku. Ponad 7-krotny wzrost zysku operacyjnego

Foto: fot. Gremi Media

ala

Zysk operacyjny e-Kiosk S.A. sięgnął w 2019 roku 1 597 tys. zł, co oznacza ponad 7-krotny wzrost w stosunku do poprzedniego roku. Wartość przychodów gotówkowych urosła o 15 proc. do 10 197 tys. zł, a zysk netto wyniósł 1 455 tys. zł.

- Naszym priorytetem w ubiegłym roku była dyscyplina finansowa i optymalizacja procesów operacyjnych. Osiągnięte wyniki to przede wszystkim efekt konsekwentnie realizowanej strategii optymalizacji kosztów, bieżącego monitorowania marży dla wszystkich grup produktowych oraz działań usprawniających procesy dystrybucji, sprzedaży i obsługi klienta – powiedział prezes E-Kiosku.

- Drugim filarem naszego rozwoju jest technologia. Ciągłe doskonalenie bieżącej oferty mające na celu wyjście naprzeciw oczekiwaniom użytkowników oraz wzrost kompetencji technologicznych pozwalający na zaproponowanie nowych produktów – dodał.

Spółka e-Kiosk jest największym dystrybutorem e-prasy w Polsce. Posiada platformy ekiosk.pl, egazety.pl i nexto.pl z prasą cyfrową i ebookami oraz agencję marketingową eContentLAB.pl. Spółka stawia obecnie duży nacisk na rozwój technologii - w 2019 roku wdrożono nowy system CRM, który ma umożliwić zoptymalizowanie procesu dostarczania treści oraz wyjście z nową ofertą w oparciu o zunifikowane rozwiązanie typu front-end. System raportowania sprzedaży e-wydań z różnych kanałów dystrybucji został ujednolicony i zautomatyzowany.

E-Kiosk kontynuuje także prace nad nowymi mechanizmami e-Commerce oraz w pełni transparentnym rozwiązaniem umożliwiającym zarządzanie szerokim katalogiem publikacji elektronicznych. E-Kiosk w ramach agencji eContentLAB planuje dalszy rozwój kompetencji technologicznych w zakresie realizacji projektów marketingowych, w tym z wykorzystaniem technologii rozszerzonej rzeczywistości (AR).

Jednym z większych wyzwań dla spółki 2019 roku było wdrożenie nowej matrycy stawek VAT wynikającej ze zmian legislacyjnych. Wiązało się to z koniecznością dostosowania systemów i kontraktów handlowych do zmian w stosowanych stawkach VAT i sposobie ich określania.

Media
Linearna telewizja walczy o widza. Pomagają technologie
Media
Kina szukają pieniędzy na laserowe projektory. Uratuje je FEnIKS?
Media
„Rzeczpospolita” w finale prestiżowego konkursu INMA Global Media Awards 2025
Media
UOKiK ukarał znanych celebrytów. Chodzi o kryptoreklamy
Materiał Promocyjny
O przyszłości klimatu z ekspertami i biznesem. Przed nami Forum Ekologiczne
Media
Pracownicy „Washington Post” otwarcie buntują się przeciwko Jeffowi Bezosowi
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń