19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 28.08.2020 18:25 Publikacja: 28.08.2020 18:13
Foto: Adobe Stock
- Natychmiast skontaktowaliśmy się z liniami, które używają te osiem maszyn, aby powiadomić je o sytuacji, samoloty zostały tymczasowo odsunięte od latania, aż zostaną naprawione — poinformował rzecznik Peter Pedraza.
„Boeing zidentyfikował dwa odrębne problemy produkcyjne dotyczące łączenia niektórych sekcji w tyle kadłuba B787, które (problemy) łącznie nie spełniają naszych norm projektowych. Ustaliliśmy, że oba problemy dotyczą 8 samolotów z dostarczonej floty i dlatego muszą być skontrolowane i naprawione przed dalszą działalnością" — cytuje komunikat koncernu cyfrowy portal lotniczy Air Current, który jako pierwszy podał tę informację.
To ostrzeżenie Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) dotyczy linii lotniczych z krajów trzecich, które nadal korzystają z rosyjskiej przestrzeni powietrznej. A także pasażerów, którzy korzystają z ich oferty.
Kurczy się eksport i zatrudnienie w polskim przemyśle motoryzacyjnym. Spadki zamówień od zagranicznych odbiorców rozkręcają spiralę zwolnień u polskich producentów części i komponentów, wysyłanych do niemieckich fabryk aut.
W czwartek wojewoda mazowiecki wydał decyzję lokalizacyjną dla Centralnego Portu Komunikacyjnego. Podczas konferencji prasowej wiceminister infrastruktury Maciej Lasek zdradził też, dla kogo przeznaczony będzie CPK, a dla kogo lotniska w Modlinie i Radomiu.
Grupa Lufthansy zamierza zatrudnić w tym roku 10 tys. pracowników. W ubiegłym roku założyła zwiększenie zatrudnienia o 13 tys., a w ciągu 3 lat o 30 tys.
Chociaż początek jest bardzo skromny, to ambicje linii, której właściciel jest Chińczykiem, są ogromne. Bazą Hungary Airlines jest Budapeszt.
W czwartek wojewoda mazowiecki wydał decyzję lokalizacyjną dla Centralnego Portu Komunikacyjnego. Podczas konferencji prasowej wiceminister infrastruktury Maciej Lasek zdradził też, dla kogo przeznaczony będzie CPK, a dla kogo lotniska w Modlinie i Radomiu.
Ministerstwo Infrastruktury zapewnia, że są pieniądze na budowę CPK i budowy rusza w przyszłym roku.
Chociaż początek jest bardzo skromny, to ambicje linii, której właściciel jest Chińczykiem, są ogromne. Bazą Hungary Airlines jest Budapeszt.
Rada Ministrów przyjęła 31 grudnia Program Wieloletni Centralnego Portu Komunikacyjnego na lata 2024-2032. W dokumencie są zaktualizowane "ramy finansowe, czasowe i warunki realizacji rządowych zamierzeń związanych z tym strategicznym projektem".
Ostatniego dnia roku 2024 rząd przyjął Program Wieloletni Centralnego Portu Komunikacyjnego. W latach 2024-2032 wydatki na ten projekt sięgną 131,7 mld złotych.
Nowe plany dla PPL i CPK są całkowitym odwróceniem pomysłów rządu Prawa i Sprawiedliwości dotyczących przyszłości Lotniska Chopina, zarządzającego nim PPL oraz inwestora zagranicznego w CPK. Nowy port w Baranowie zostanie wybudowany za polskie pieniądze.
Węgierski niskokosztowy Wizz Air poinformował o planowanym rozwoju na warszawskim Lotnisku Chopina. Do bazy dodaje jeden samolot A321neo i otwiera nowe połączenia. Latem planuje kolejną maszynę i dalsze nowe trasy.
Polska potrzebuje Centralnego Portu Komunikacyjnego. Jesienią 2032 roku na CPK wyląduje pierwszy samolot – powiedział w w Radiu Zet Maciej Lasek, wiceminister infrastruktury i pełnomocnik rządu ds. CPK.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas