Zero tolerancji dla niesfornych pasażerów

Incydent na londyńskim lotnisku Luton na którym bazy mają Wizz Air i easyJet, podczas którego 4 osoby zostały ranne, a 17 aresztowano nie jest wyjątkiem. Rośnie liczba awantur w samolotach i w portach lotniczych. Pasażerowie są wyraźnie bardziej nerwowi, niż przed pandemią.

Publikacja: 16.05.2021 13:43

Zero tolerancji dla niesfornych pasażerów

Foto: AdobeStock

Ale służby porządkowe, tak samo jak i personel pokładowy są zdeterminowane, aby utrzymać i porządek i dystans społeczny i przestrzegać reguł sanitarnych. To dlatego na lotniskach przypadki awantur między pasażerami, bądź pasażerami i obsługą są znacznie częstsze, niż te na lotniskach. I zapewne liczba takich przypadków będzie rosła wraz ze zbliżającymi się wakacjami.

Awantury na pokładach najczęściej mają miejsce z powodu konieczności noszenia masek. W takich przypadkach, jak to miało miejsce podczas rejsu KLM z Amsterdamu na Ibizę, niesforni pasażerowie muszą się liczyć, że po wylądowaniu będzie czekała na nich policja, nawet jeśli pod presją współpasażerów i załogi ostatecznie maseczkę założyli. Takie incydenty zdarzają się też w Azji, jak ostatnio tuż przed rejsem Dinghai Airlines, kiedy to tuż przed wejściem na pokład o maski pobiło się dwóch członków załogi. Obaj zostali aresztowani, ale władze lotnicze CAAC ukarały również przewoźnika, który do końca tego roku ma zakaz otwierania nowych połączeń.

19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Transport
Strategiczna branża w coraz gorszej kondycji. Niemcy ciągną w dół polskie fabryki
Transport
Zapadła ważna decyzja dla CPK. Maciej Lasek: „Pracujemy nad nową funkcją Okęcia”
Transport
Grupa Lufthansy potrzebuje ludzi do pracy
Transport
Nowa linia na europejskim niebie. Wielkie ambicje Hungary Airlines
https://track.adform.net/adfserve/?bn=78448410;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Ryanair stracił cierpliwość do chamstwa na pokładzie. Awanturnicy będą płacić