Aktualizacja: 20.05.2021 16:46 Publikacja: 20.05.2021 16:43
Foto: materiały prasowe
Strata poniesiona w ostatnim roku finansowym (do 31 marca) była większa od 3,27 mld przewidywanych przez 8 analityków, przyczynił się do niej odpis 2 mld dol. sing. w dużym stopniu na nadwyżkę 45 starszych samolotów wobec istniejących potrzeb. W poprzednim roku SIA straciła 212 mln dol. sing., była to pierwsza strata w historii linii mimo, że skutki pandemii odczuła tylko w jednym kwartale — pisze Reuter.
Obroty zmalały o 76,1 proc. do 3,82 mld dol. sing,. bo bardzo dobre wyniki działu cargo nie wystarczyły na pokrycie spadku przewozu pasażerów o 98 proc. i wypełnienia samolotów tylko w 13,4 proc. Linia spodziewa się, że jej moce przewozu pasażerów wzrosną do czerwca do 28 proc. poziomu sprzed pandemii, ale wiele z tego wzrostu przypadnie na duży popyt na transport ładunków pozwalając utrzymać liczbę lotów.
Prawie 40 rosyjskich linii lotniczych może zostać uziemionych w 2025 roku – ostrzega prezes jednego z zagrożonych przewoźników. Mają one ponad 26 proc. udziału w rynku przewozów.
Zapadł prawomocny wyrok w sprawie odcinka S17 Drewnica-Ząbki, czyli krótszego z dwóch brakujących odcinków Wschodniej Obwodnicy Warszawy (WOW). Naczelny Sąd Administracyjny uchylił wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (WSA) w Warszawie z 20 października 2023 r. oraz skierował sprawę ponownie do rozpatrzenia przez WSA. Przed nami kilka miesięcy oczekiwania na wyznaczenie terminu rozprawy przez WSA – poinformował warszawski Oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Kryzys na Bliskim Wschodzie oraz kłopoty z silnikami to główne powody mniejszych zysków Wizz Aira w I półroczu 2024.
Fińskie lotniska w pobliżu granicy z Rosją wyłączyły wszystkie nowoczesne systemy nawigacyjne i przeszły na systemy radarowe z lat 60. XX w. Powodem jest zakłócanie przez Rosjan systemów bazujących na nawigacji satelitarnej. Stare systemy są odporne na rosyjskie ataki.
Samochód elektryczny znakomicie współpracuje z instalacją fotowoltaiczną, a uzupełnianie energii w akumulatorze przy pomocy domowych ładowarek jest nie tylko wygodne i tanie, ale też ekologiczne i przewidywalne.
Na wtorek, 12 listopada, zapowiedziane są dwa duże strajki na lotniskach i w kontroli ruchu lotniczego we Włoszech i Francji. To będzie nowy kłopot dla przewoźników i pasażerów.
Farmy fotowoltaiczne i wiatrowe mają zapewnić neutralność węglową CPK. Budowę lotniska spółka rozpocznie w 2026 roku.
Chińskie linie lotnicze wypychają europejską konkurencję z rejsów do Chin. Unijni przewoźnicy domagają się „równych warunków konkurencji”.
Aż o 41 proc. wzrosną opłaty lotniskowe w Amsterdamie. To oznacza 15 euro więcej dla każdego pasażera odlatującego z Schiphol. Dla przesiadających się to aż 30 euro.
Nowe lotnisko centralne, którego budowa ma ruszyć w 2026 roku, nie wpłynie negatywnie na lotniska regionalne – zapewnia wiceminister infrastruktury Maciej Lasek. Mają one dwa różne rodzaje ruchu lotniczego, dlatego mowa bardziej o wzajemnym uzupełnianiu się, a nie o rywalizowaniu.
Pierwsze ośmiolecie rządów Donalda Tuska skończyło się niesławnie; ciepła woda w kranie nie jest eliksirem sensu. Jarosław Kaczyński wiedział, że trzeba inaczej: prócz bogoojczyźnianej ględźby i święconej wody potrzebne są jeszcze pokazowe dokonania, które dowiodą, że Polska to „wielki projekt”
Strajk w Boeingu nie zostanie przerwany. Znaczącą większością głosów mechanicy odrzucili ofertę pracodawcy. To fatalna informacja dla Boeinga i rynku lotniczego. Także dla pasażerów.
Narastające opóźnienia lotów po Europie i konieczność często nawet wielogodzinnego oczekiwania na rejsy wyraźnie dopingują nowych europarlamentarzystów, aby w pierwszej kolejności zająć się przepustowością europejskiego nieba.
Od ostatniego poniedziałku na lotniskach indyjskich zgłoszono 19 fałszywych informacji o podłożeniu ładunków wybuchowych na pokładach samolotów pasażerskich. To mocno zakłóciło rozkłady.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas