Jedwabny Szlak już nie dla polskiej kolei

Kolejowy transport towarowy przestał być atrakcyjny. Nie dość, że pociągi jadą 20–30 km/h, to jeszcze spóźniają się ponad dziesięć godzin.

Aktualizacja: 06.12.2019 06:13 Publikacja: 05.12.2019 21:00

Jedwabny Szlak już nie dla polskiej kolei

Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki

Nic dziwnego, że chętnych na przewóz towarów wagonami ubywa. Jeśli w przewozach pasażerskich kolej poprawia wyniki – w ciągu pierwszych dziesięciu miesięcy 2019 r. z pociągów skorzystało ponad 278 mln pasażerów, o 8 proc. więcej niż rok wcześniej, to wielkość przewozów towarowych kurczy się od grudnia ub. r. Według danych PKP Cargo w październiku wielkość przetransportowanych ładunków wyniosła 20,9 mln ton, o 7 proc. mniej niż rok wcześniej. Od stycznia do października przewieziono 197 mln ton, co oznacza spadek o 5,6 proc. Przed rokiem o tej porze obserwowaliśmy wzrost.

Pozostało 91% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Transport
Wielkie zamieszanie w spółkach lotniczych. Po prezesie kolejne odwołania
Materiał Promocyjny
Fundusze Europejskie stawiają na transport intermodalny
Transport
Prezes LOT-u Michał Fijoł odwołany. Duże kontrowersje
Transport
Rada nadzorcza PLL LOT odwołała prezesa zarządu Michała Fijoła
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Transport
Rosyjskie koleje stanęły w polu. Nie będzie nowych linii na Syberii
Materiał Promocyjny
Bank Pekao SA z ofertą EKO kredytu mieszkaniowego