Kosmetyki Burberry przechodzą do Coty

Amerykański gigant branży kosmetycznej, koncern Coty sfinalizował z początkiem października przejęcie na wyłączność globalnych praw do licencji na Burberry Beauty, czyli kosmetyczno-perfumeryjne produkty luksusowej brytyjskiej marki Burberry.

Aktualizacja: 04.10.2017 14:38 Publikacja: 04.10.2017 14:34

Kosmetyki Burberry przechodzą do Coty

Foto: Bloomberg

W ramach uzgodnionej już w kwietniu tego roku współpracy Coty, globalny lider na rynku kosmetyków zapachowych, ma wyznaczać strategiczny kierunku rozwoju Burberry Beauty zaś brytyjski właściciel marki ma kierować działaniami kreatywnymi. Ustalono, że zapachy, kosmetyki do makijażu oraz produkty do pielęgnacji skóry z logo Burberry będą sprzedawane na całym świecie w czołowych luksusowych perfumeriach, w butikach Burberry oraz przez Internet.

Amerykański koncern, który ma w portfelu silną grupę marek z różnych segmentów rynku urody (w tym Covergirl, Max Factor, Bourjois, Adidas, Wella, Rimmel; Calvin Klein, Marc Jacobs, Hugo Boss, Gucci) nie podał teraz wartości transakcji, ale informowano o tym już w kwietniu. Za prawa do licencji oraz zapasy Coty zapłacił łącznie 225 mln dolarów- większość tej kwoty, bo ok. 163 mln USD to koszt praw. Dojdą do tego wydatki na opłaty licencyjne (począwszy od października br.) oraz nakłady na rozwój marki.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Święto zakupów, ale nie ma co liczyć na wielkie okazje
Handel
Donald Trump zapowiada starcie handlowe
Handel
Drób i wołowina blokują postanie największej w historii strefy wolnego handlu
Handel
Donald Tusk o umowie z Mercosurem: Sprzeciwiamy się. UE reaguje: Ależ negocjacje trwają
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Handel
Polacy znów ruszyli do sklepów. Sprzedaż detaliczna wyraźnie wzrosła