Nowe sklepy dedykowane będą w głównej mierze ofercie bio i ekologicznej. Pierwsze mają ruszyć w 2018 r., będą rozwijane w systemie franczyzowym, będą to sklepy typu osiedlowe sklepy typu convenience.
Carrefour przekazał ok 800 tys. zł w formie grantu na rzecz Fundacji AgriNatura oraz Społecznego Instytutu Ekologicznego. Chce w ten sposób promować rozwój rolnictwa ekologicznego, z grantu finansowane będzie doradztwo czy wsparcie marketingowe.
Francuska sieć chce zawierać specjalne roczne kontrakty z polskimi dostawcami, aby rosła oferta lokalnych, świeżych produktów spożywczych w sklepach.
Firma rozpoczyna też wdrażanie sześciu działań w ramach strategii transformacji żywieniowej. Rozbudowywana będzie półka z tzw. zdrową żywnością czy produktami dla diabetyków, bez laktozy czy glutenu. Rozbudowa czeka też ofertę produktów wegańskich, żywności oraz kosmetyków.
Carrefour zapowiada też wprowadzenie bardziej przystępnych cen oferty bio w swoich sklepach. - Chcemy rozpocząć prawdziwą transformację żywieniową nie tylko w sklepie, ale także na talerzach Polaków - mówi Christophe Rabatel, nowy prezes Carrefour Polska.