W czasie, gdy klienci Biedronki walczą o Świeżaki, a klienci Lidla szukają Lidlaków, sieć Spar postanowiła kusić swoich klientów maskotkami z serii filmów „Epoka lodowcowa". Program zbierania naklejek i wymieniania ich na maskotki jest ewidentnie odpowiedzią na akcje marketingowe gigantów polskiego rynku.
W ramach akcji naklejkowej, za każde wydane 25 zł klient Spar otrzyma naklejkę – 4 zebrane punkty dają możliwość kupna kubka z motywem z filmu w promocyjnej cenie, a 6 punktów daje możliwość zakupu maskotki. Wśród maskotek jest również Wiewiór, ulubieniec większości fanów „Epoki lodowcowej". Wszystkie maskotki, co oczywiste, są licencjonowane przez wytwórnię produkującą filmy z serii.
Biorąc pod uwagę zasięg sieci sklepów Spar, akcja ta nie będzie miała aż takiego rozgłosu, jak te Biedronki czy Lidla. Jednak fakt, że maskotki to postacie z lubianej serii filmów może zdecydowanie pozytywnie wpłynąć na ich popularność. Celem akcji jest budowanie lojalności klientów Spar i przyciąganie nowych.
Sieć Spar ma w Polsce 240 sklepów, głównie na południu i zachodzie kraju, głównie w małych i średnich miastach. Od początku tego roku otworzyła 21 nowych placówek. Na całym świecie Spar ma około 13 tysięcy sklepów.