Wielkie liczenie strat sklepów dopiero się zaczyna

Nawet sklepy spożywcze z powodu pandemii wolniej zwiększają sprzedaż. Inne tracą, najwięcej odzieżowe i obuwnicze, w których spadek obrotów może w tym roku przekroczyć 20 proc.

Aktualizacja: 31.08.2020 21:01 Publikacja: 31.08.2020 21:00

Wielkie liczenie strat sklepów dopiero się zaczyna

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Firma Euromonitor International prognozuje, że tegoroczna wartość sprzedaży w sklepach odzieżowych i obuwniczych będzie mniejsza o 21,5 proc., co oznacza, że rynek skurczy się o 5,5 mld zł. Nawet dobre wyniki z ostatnich tygodni nie dają powodów do wielkiego optymizmu.

– Niepewność towarzyszyć nam będzie z pewnością przez najbliższe miesiące, a to wyklucza w tym momencie możliwość snucia wiarygodnych prognoz na cały 2020 r. – wyjaśnia biuro prasowe LPP. Choć sezon zakupów związanych z powrotem do szkół jest dobry, to jednak jego wpływ na roczne wyniki aż tak wielki nie jest. – Oferta back2school jest sezonowa i wciąż dostępna w sklepach, dlatego nie jesteśmy w stanie ocenić ostatecznego poziomu obrotów z jej sprzedaży i wpływu, jaki będzie miała na całoroczne wyniki – dodaje firma.

Pozostało 86% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd