W I półroczu upadło 1,5 tys. sklepów, głównie spożywczych

Mimo większych niż zazwyczaj zakupów w marcu i kwietniu, kiedy Polacy robili domowe zapasy, segment spożywczy najmocniej odczuwa likwidację placówek. Co trzeci zamknięty w pierwszym półroczu sklep zajmował się głównie sprzedażą żywności – wynika z analizy wywiadowni Bisnode Polska na podstawie danych GUS.

Aktualizacja: 24.08.2020 11:03 Publikacja: 23.08.2020 21:00

W I półroczu upadło 1,5 tys. sklepów, głównie spożywczych

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

- W ujęciu ilościowym najwięcej ubyło małych sklepów niewyspecjalizowanych – mówi Tomasz Starzyk, rzecznik Bisnode Polska. Na tle większości sektorów ze spadkiem liczby placówek widać za to dwa, w których jest ich wzrost. – W półroczu przybyło sklepów sprzedających owoce i warzywa oraz piekarniczo-ciastkarskich – mówi Starzyk. To efekt zmian w zachowianiach konsumenckich – zwłaszcza podczas lockdownu wielu klientów wolało robić zakupy jak najbliżej domu, co pomogło sklepom specjalistycznym. Co prawda nie wszystkim, bo mięsnych ubyło, ale to wynik innego trendu.

Pozostało 82% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Polacy oszczędzają i ostrożnie wydają. Dla listopadowych wyprzedaży zrobią wyjątek
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie