Allegro ma problem z Chińczykami

Rodzimi internauci rzucili się na zakupy w azjatyckich sklepach. Kuszą ich niskie ceny. Aliexpress chce w 2018 r. zwiększyć sprzedaż w Polsce o 170 proc.

Aktualizacja: 23.08.2018 07:05 Publikacja: 22.08.2018 21:00

Allegro ma problem z Chińczykami

Foto: ROL

Dominująca pozycja Allegro na wartym ponad 40 mld zł polskim rynku e-commerce może być zagrożona. Najpopularniejszą w naszym kraju platformę handlową zaczynają bowiem mocno podgryzać konkurenci z Chin. „Rzeczpospolita" dotarła do danych firmy Planet Plus, oferującej programy rabatowe (tzw. cashback) za zakupy w największych sklepach online, z których wynika, że już blisko połowa transakcji realizowanych za pośrednictwem tej platformy dotyczy produktów zamawianych w chińskich e-sklepach. To oznacza, że więcej kupujemy w takich serwisach jak Aliexpress, Tomtop, Joybuy, Banggood czy Geekbuying niż na Allegro, który dotąd był hegemonem handlu online w naszym kraju.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 19 zł kwartalnie!
Handel
Wigilia 2024: Do której zrobimy zakupy? Godziny otwarcia Biedronki, Lidla, Aldi i innych
Handel
Wigilijny koszyk „Rzeczpospolitej”. Co podrożało najbardziej?
Handel
Co ósmy Polak przywita Nowy Rok fajerwerkami
Handel
Wódka z Korei Północnej wchodzi do Rosji. Firma należy do... armii Kima
Materiał Promocyjny
W domu i poza domem szybki internet i telewizja z Play
Handel
Minister Michał Kołodziejczak: Masło będzie tanieć. Podał datę
Materiał Promocyjny
„Nowy finansowy ja” w nowym roku