Colgate zmieni logo jednej ze swoich marek. Z powodu rasizmu

Chińska marka pasty do zębów będzie musiała zmienić logo. Widać na nim postać z tzw. blackface.

Publikacja: 19.06.2020 14:26

Colgate zmieni logo jednej ze swoich marek. Z powodu rasizmu

Foto: Bloomberg

W Chinach i sąsiadujących z nimi krajach popularną marką pasty do zębów jest Darlie. Ta należąca obecnie do Colgate marka ma logo, w którym widać twarz mężczyzny z tzw. blackface na twarzy. Blackface to makijaż sceniczny, który sprawia, że człowiek wygląda, jak karykatura osoby o czarnym kolorze skóry. W USA blackface był stosowany do karykaturalnego przedstawiania osób rasy czarnej i wyśmiewania ich rzekomych, negatywnych cech. Stąd obecność blackface np. w logo marki jest dla Amerykanów obecnie dużym problemem. Do tego nazwa marki „darlie" może być tłumaczona, jako „pasta do zębów czarnego".

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Znana sieć sklepów z artykułami wyposażenia wnętrz w tarapatach. Wkroczył sąd