Mało teraz wydajemy. Będzie ciężko

75 proc. konsumentów zapowiada ograniczanie wydatków na zakupy ubrań, butów czy sprzętu. Znacznie rzadziej chodzą też do sklepów czy do restauracji.

Aktualizacja: 17.06.2020 06:05 Publikacja: 16.06.2020 21:00

Mało teraz wydajemy. Będzie ciężko

Foto: Fotorzepa/ Robert Gardziński

Tak jak podczas poprzednich kryzysów Polacy w pierwszym rzędzie ograniczają wydatki. Poza spożywczymi – ta kategoria stanowi wciąż strategiczną pozycję w domowych budżetach i na niej oszczędzać jest najtrudniej. Co innego w przypadku pozostałych kategorii, co może oznaczać ciężkie czasy dla sprzedawców odzieży, obuwia, elektroniki, mebli czy biżuterii.

Z badania ARC Rynek i Opinia, które jako pierwsza poznała „Rzeczpospolita", wynika, że Polacy na takich zakupach już zaczęli oszczędzać i tylko co czwarty nie zdecydował się na taki krok. Do tego, mimo zniesienia wielu ograniczeń, zachowania zakupowe są wciąż dalekie od powrotu do stanu sprzed pandemii. Ponad 80 proc. twierdzi choćby, że rzadziej chodzi do restauracji, a do galerii handlowych chodzą tylko w jasno określonym celu.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 79 zł za pół roku czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Handel
Luksus w odwrocie, Polacy wolą wydawać na inne rzeczy
Panel Transformacji Energetycznej
Czas na szeroką debatę o transformacji energetycznej
Handel
Francuz chce odrodzić markę Tupperware. „Wielki powrót” kultowej marki do Polski
Handel
Do czego doprowadzi motoryzacyjna wojna celna Donalda Trumpa?
Handel
Donald Trump rozpoczyna motoryzacyjną wojnę handlową. Kto ją wygra?
Materiał Promocyjny
Rozwój duchowy i innowacyjne praktyki biznesowe: unikalna droga marki SYLVIA
Handel
Kanada odpowiada na cła Trumpa: Będziemy bronić naszego kraju
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście