Jak wynika ze wstępnych danych za 2018 r. podanych przez portugalską grupę Jeronimo Martins, Biedronka zakończyła 2018 r. ze sprzedażą na poziomie niemal 11,7 mld euro. To wzrost o 6,5 proc. jeśli jest liczony w euro, a 6,8 proc. w złotówkach. To dużo gorsze wyniki niż rok wcześniej, Biedronka w 2017 roku odnotowała wzrost sprzedaży o ponad 13 proc.
Niedziele handlowe 2019. W te niedziele będzie można zrobić zakupy w 2019 roku
Sprzedaż w ujęciu like-for-like, czyli bez uwzględniania wyników nowootwartych sklepów, wzrosła w 2018 r. tylko 3,7 proc., a w czwartym kwartale jedynie o 1,2 proc. Jeronimo Martins podaje w komunikacie, ze z powodu zakazu handlu w niedziele wynik w tym ujęciu jest niższy o 1,3 pkt. proc.
Ostatecznie Biedronka otworzyła w 2018 r. 122 nowe sklepy, kończąc rok z 2,9 tys. placówek. Sieć powiększyła się netto o 77 lokalizacji, ponad 40 zostało zamkniętych.
- Nadal widzimy możliwości otwarcia nowych sklepów, mamy format odpowiednio elastyczny, aby te szanse wykorzystać, mimo wpływu zakazu handlu w niedzielę – podaje spółka w komunikacie.