W Lidlu będzie coraz mniej folii. Sieć wprowadza wielorazowe woreczki

To kolejna sieć handlowa wprowadza wielorazowe woreczki do ważenia owoców i warzyw zamiast plastikowych.

Publikacja: 02.03.2020 11:51

W Lidlu będzie coraz mniej folii. Sieć wprowadza wielorazowe woreczki

Foto: Bloomberg

Lidl we wszystkich sklepach sieci wprowadził woreczki wielokrotnego użytku na owoce i warzywa. Sprzedawane są w dwupaku, a każdy woreczek ma wymiar 30x35 cm. Cena za zestaw to 2,99 zł, a worki wykonane są w 100 proc. z poliestru, którego produkcja mniej obciąża środowisko m.in. dzięki mniejszemu zużyciu wody (w przeciwieństwie np. do produkcji bawełny) i w 100 proc. nadają się do recyclingu.

To kolejna ekologiczna inicjatywa firmy. - W ostatnim czasie wprowadziliśmy do naszego asortymentu BIO warzywa znakowane naturalnym światłem, tym samym rozpakowaliśmy je z plastikowych opakowań. W połowie stycznia we wszystkich sklepach naszej sieci pojawiły się także torby na zakupy z certyfikatem Blue Angel, wykonane w 80 proc. z surowców z recyklingu i w 100 proc. nadające się do recyklingu. Kolejną zmianą w naszych sklepach są właśnie woreczki wielokrotnego użytku na owoce i warzywa. Liczymy, że w ten sposób wspólnymi siłami z naszymi klientami uda nam się ograniczyć wykorzystanie jednorazowych zrywek – mówi Aleksandra Robaszkiewicz, rzecznik Lidl Polska.

RP.PL tylko 19 zł za 3 miesiące!

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Handel
Luksusowe zegarki będą jeszcze bardziej luksusowe. Cena odstraszy kupujących?
Materiał Promocyjny
Jak przez ćwierć wieku zmieniał się rynek leasingu
Handel
Niedziele handlowe w 2025 roku. Kiedy wypadają? Pierwsza już w styczniu. Oto pełna lista
Handel
Sylwester 2024/2025. Do której zrobimy zakupy? Godziny otwarcia Biedronki, Lidla, Aldi i innych
Handel
Czy 29 grudnia to niedziela handlowa? Które sklepy będą otwarte?
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Handel
Rozpoczynają się wyprzedaże. Jakie okazje czekają na kupujących?
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay