Jak podaje Morele.net w mailu rozesłanym do klientów doszło do nieuprawnionego dostępu do danych osobowych osób, które robiły zakupy w tym sklepie: adresu e-mail, numeru telefonu, imienia i nazwiska (jeśli zostało podane) oraz hasła w postaci zaszyfrowanego ciągu znaków. Firma informuje, że dostęp został wykryty i zablokowany.
Morele.net zapewnia też, że nieuprawniony dostęp nie dotyczył informacji o kartach płatniczych, loginów do banków czy informacji podawanych we wnioskach ratalnych.
Firma ostrzega jednak, że dane osobowe klientów mogą być wykorzystywane do prób wyłudzeń m.in. za pośrednictwem fałszywych wiadomości sms lub dostarczania na ich adres e-mail informacji (w tym m.in. handlowych), na które nie wyrazili oni zgody. Istnieje również ryzyko rozkodowania hasła.
Firma sugeruje, że pilnie należy zmienić hasło do swojego konta Grupy Morele. Ponadto, jeśli takie samo hasło było używane w innych miejscach w Internecie - firma również rekomenduje jego zmianę w tych miejscach.
Morele.net informuje, że o całej sytuacji zawiadomiło Urząd Ochrony Danych Osobowych i złożyło zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa.